Anmeldelser

• Historien om Jack Maggs af Peter Carey

Anmeldt: tir, 01/08/2000 - 08:00
    En aften i 1837 ankommer Jack Maggs til London. Han er kommet for at møde sin søn, som han ikke har set i alle de år, han har været deporteret til Australien.
    Anmeldelsen handler om: Historien om Jack Maggs
  • Intet nyt fra Orientekspressen af Magnus Mills

Anmeldt: tir, 01/08/2000 - 08:00
    Lad mig sige det med det samme: Jeg var én af dem, der holdt meget af Magnus Mills' første bog "Sjak nr. 3".
    Anmeldelsen handler om: Intet nyt fra Orientekspressen
  • Livlægens besøg af Per Olov Enquist

Anmeldt: tir, 01/08/2000 - 08:00
    "Livlægens besøg" er romanen om den tyske læge Struense, der som livlæge og fortrolig for den sindssyge konge Christian VII befinder sig i og udnytter det magtens tomrum, situationen omkrin
    Anmeldelsen handler om: Livlægens besøg
  • Biler og dyr af Helle Helle

Anmeldt: tir, 01/08/2000 - 08:00
    Efter romanen 'Hus og hjem' vender Helle tilbage til novellerne med denne lille samling.
    Anmeldelsen handler om: Biler og dyr
  • Regn af Ulla-Lena Lundberg

Anmeldt: tir, 25/07/2000 - 08:00
    "Regn" foregår i et ikke nærmere stedfæstet område i Afrika.
    Anmeldelsen handler om: Regn
  • Råt for usødet af Isla Dewar

Anmeldt: lør, 01/07/2000 - 08:00
    En pige/dameroman til elskere af Hanne-Vibeke Holst og Helen Fielding. Bogens hovedpersoner er to veninder i nutidens Skotland. Man starter med deres første møde som voksne, men får i tilbageblik begges barndom og ungdom. De er virkelig vidunderlige, den ene har været en grov multimisbrugende postpunker, den anden en evig undskyldning for sig selv - helt sikker i sin t
    Anmeldelsen handler om: Råt for usødet
  • Slangens tand af Faye Kellerman

Anmeldt: lør, 01/07/2000 - 08:00
    "Slangens tand" er Fay Kellermans 6. bog i krimiserien om kommissæren Peter Decker fra Los Angeles politi.
    Anmeldelsen handler om: Slangens tand
  • Frit løb af Tage Skou-Hansen

Anmeldt: lør, 01/07/2000 - 08:00
    Tage Skou-Hansen lod allerede i 1957 sine læsere stifte bekendskab med Holger Mikkelsen.
    Anmeldelsen handler om: Frit løb
  • Den spiselige kvinde af Margaret Atwood

Anmeldt: ons, 28/06/2000 - 08:00
    Bogen tager forskud på en nutidig problematik omkring nervøs spisevægring, men giver dog ikke fænomenet navn.
    Anmeldelsen handler om: Den spiselige kvinde
  • I giftefærdig alder af Sharon Maas

Anmeldt: man, 26/06/2000 - 08:00
    Lån bogen på Savitri, Sarojini og Nat - 2 piger og en dreng og alle 3 med indiske rødder, vokser op forskellige steder i verden: Madras, Bombay, små landsbyer i Indien, Britisk Guiana og London. Handlingen foregår primært i mellemkrigstiden o
    Anmeldelsen handler om: I giftefærdig alder
  • Mændene og pigerne af Joanna Trollope

Anmeldt: man, 26/06/2000 - 08:00
    Joanna Trollope skriver nogle dejlige romaner, hvis man kan lide den stilfærdige engelske humor.
    Anmeldelsen handler om: Mændene og pigerne
  • Tilflugt af Anita Shreve

Anmeldt: man, 26/06/2000 - 08:00
    Lån bogen på Anita Shreves roman Tilflugt foregår i Belgien under anden verdenskrig og er på trods af den dystre historiske baggrund en medrivende og læseværdig kærlighedsroman. Den amerikanske flyver Ted må nødlande sit bombefly i - viser det sig - Belgien
    Anmeldelsen handler om: Tilflugt
  • Bonita Faye af Margaret Moseley

Anmeldt: tor, 22/06/2000 - 08:00
    Lån bogen på I begyndelsen af denne roman slår vores hovedperson, Bonita Faye, sin mand ihjel. Da han er ualmindelig rædselsfuld, er det selvfølgelig helt i orden. Senere i livet "fjerner" hun yderligere et par mennesker, som på den ene eller anden m
    Anmeldelsen handler om: Bonita Faye
  • Vandpaladset af Ida Jessen

Anmeldt: fre, 09/06/2000 - 08:00
    Efter at have læst "Sommertid" fik jeg lyst til at læse Ida Jessens første roman "Vandpaladset", hvis sære titel refererer til det vandkraftværk, som står med lys i vinduerne hele døgnet i
    Anmeldelsen handler om: Vandpaladset
  • Koras stemme af Dorrit Willumsen

Anmeldt: fre, 09/06/2000 - 08:00
    Vi møder den verdensfjerne Brit Lund. Hun bliver gravid og mener selv, at det er med popstjernen Le Roy, som hun holder stævnemøder med via fjernsynsskærmen.
    Anmeldelsen handler om: Koras stemme
  • Et omvendt spejl af Lone Andrup

Anmeldt: tor, 01/06/2000 - 08:00
    Den første sputnik på en mørk nattehimmel. Det første fjernsyn. Is & sommer & rabarbergrød. For ikke at tale om soldragten.
    Anmeldelsen handler om: Et omvendt spejl
  • Kongekabale af Niels Krause-Kjær

Anmeldt: tor, 01/06/2000 - 08:00
    "Kongekabale" er kort sagt en spændende, politisk roman, der på fortræffelig vis tager pulsen på vores hjemlige, Christiansborgske andedam.
    Anmeldelsen handler om: Kongekabale
  • Over vandet af H. M. van den Brink

Anmeldt: tor, 01/06/2000 - 08:00
    Rammen om denne lille fine roman af den her i landet ukendte hollandske forfatter med det lange navn, H. M. van den Brink, er Amsterdam, og handlingen er henlagt til året 1939.
    Anmeldelsen handler om: Over vandet
  • Regn af Ulla-Lena Lundberg

Anmeldt: tor, 01/06/2000 - 08:00
    "Regn" består af to fortællinger fra Afrika, fortalt i jeg-form af henholdsvis drengen Brodd og den svenske vandingeniør Bengt.
    Anmeldelsen handler om: Regn
  • Huset med de syv søstre af Elle Eggels

Anmeldt: tor, 01/06/2000 - 08:00
    Vi er i en provinsby i Holland i 40'erne og 50'erne. Martha og hendes seks mindre søstre driver et bageri videre, efter at pigernes mor er død og faderen kort efter forsvundet. Martha må som ganske ung arbejde hårdt, både med bageriet og med de mindreårige søstre. Så snart de mindre søstre bliver gamle nok, må også de bidrage med deres arbejdskraft. Sliddet og afsavnene er nedtonede i bogen,
    Anmeldelsen handler om: Huset med de syv søstre