Mord for øje

Oprettet: 17.05.2016 - 17:15

Sara Lindton er retsmediciner på det lokale hospital i Grand County. Hun er ved siden af Børnelæge med sin egen klinik.

Hendes ex-mand er politichef, Jeffery Tolliver. De to mødes af og til professionelt, når der sker en forbrydelse i det lille samfund. Men deres fortid gør det ind imellem svært at samarbejde, der er en del indeklemte følelser der kommer i vejen.

Sara skal ud og spise frokost med sin søster på den lokale cafe, hun bliver dybt chokeret da hun på toilettet finder en hårdt såret, ung blind pige. Hun er blevet voldtaget, mishandlet og er dødelig såret. Sara kan ikke redde hende og den unge pige afgår ved døden i armene på den unge retsmediciner.

I Jefferys stab arbejder søsteren til offeret, Lena. Selvom politimesteren på det kraftigste fraråder at Lena bliver en del af efterforskningsteamet, og derved får serveret den barske afsked hendes søster har fået til livet, kan han ikke holde hende væk. Hun vil fange galningen.

Det viser sig at morderen benytter sig af en giftig plante, det kan bruges til at gøre ofrene føjelige og ude af stand til at gøre modstand, den eneste fordel er at den også bedøver dem så de ikke kan mærke smerte.

Da offer nr 2 dukker op på motorhjelmen af Saras bil bliver intensiteten skruet en tak op - nu haster det med at finde morderen inden han slår til igen.

Det er den første bog i denne serie og Karin Slaughter skriver fremragende, hun forstår at "gemme" på morderen indtil det rigtige tidspunkt- og man bliver overrasket...

Hun er god til at udtænke plots og får hovedpersonerne til at passe godt ind. Hun formår både at få følelser og tanker med i sin persontegning - selv morderen forsøger hun at "forstå"

Det er min første roman skrevet af Karin Slaughter og det er bestemt ikke den sidste

Bogen er hørt som lydbog for forlaget http://www.avforlaget.dk/

Oplæser : Louise Herbert. Gør et ok job, kunne godt være lidt tydeligere i sin oplæsning.