Det første jeg tænker på af Ida Jessen

Oprettet: 15.09.2010 - 17:25

Bog: "Det første jeg tænker på" af Ida Jessen

Under et ophold hos præste-veninden Lisa oplever Birgitte, at Lisas 7- årige søn køres ihjel af en flugtbilist -  Alle i det lille sogn deltager i sorgen, der splitter Lisa og hendes mand og g

Ida Jessen
2006

Før jeg læste denne bog, "Det første jeg tænker på", havde jeg læst "Børnene" af samme forfatter, jeg måtte simpelthen have mere. Ida Jessen skriver utrolig gribende og nært og jeg nyder igen at læse om helt almindelige problematikker for det enkelte menneske. Ida Jessen er meget detaljeret i sin beskrivelse af sine personer i sine bøger, og hun har fokus på emner som aldrig bliver forældet. Det gør hende utrolig interessant og spændende at læse.

I "Det første jeg tænker på" følger man hovedpersonen Birgitte, der besøger sin gamle veninde Lisa, der arbejder som præst og lever i den lille by Hvium med sin mand og to børn. Birgitte og Lisa har ikke haft meget kontakt længe, men efter hurtig kontakt igen, vælger Birgitte at tage derover, og ender med at blive der i lang tid. Bogens virkelige fokus kommer, da Lisas dreng kommer ud for en ulykke. Hvordan takler man livets skrøbeligheder, og den sorg der kommer, når man pludselig mister?

Jeg kan kun varmt anbefale at læse denne bog, og generelt læse Ida Jessen, da hun har en helt særlig læsestil der gør, at jeg i hvert fald kun ser frem til, at hendes næste bog kommer.