2666

Oprettet: 10.08.2012 - 11:16

Bog: "2666" af Roberto Bolaño

Bogens forside

Labyrintisk roman om litteraters søgen efter mening i en storby præget af vold, håbløshed og mord.

Forfatter: 
Roberto Bolaño
Oversætter: 
Iben Hasselbalch
Udgivet: 
2012
Forlag: 
Gyldendal
Sidetal: 
1030
Lån bogen - Køb bogen

Bogen er til debat i september og oktober 2012

Tilføj kommentar

Deltag i debatten.

• Stine Bang Iversen

man, 26/11/2012 - 11:57

Hej Henrik

Kan godt lade den stå længere ;-) Mon du er kommet igennem? Jeg mener én af historierne i bogen er Archimboldis egen. Men om vi høre om substansen af skriverierne er jeg i tvivl om...

Måske din kammerat også har lyst til at bidrage herinde, når han er igennem...

• hherskind

ons, 17/10/2012 - 02:13

Jeg har nydt de første ca. 100 sider, hvor vi får mange gode historier om "de fire" skrevet - og oversat - i et dejligt sprog.

Men efter 125 sider begynder jeg at spekulere på, om vi aldrig skal høre noget om substansen af hovedpersonen, Benno von Archimboldis skriverier?

Derfor godt at vide, at debatten strækkes længere. (Omend min kammerat nok snart vil have sin nyindkøbte bog tilbage.)

Henrik

• Stine Bang Iversen

man, 01/10/2012 - 13:23

Åh altså. Må sætte den på pause endnu engang. Synes faktisk den er rigtig god, men samtidig "tung" læsning og jeg er lige nu ikke "i stand" til at få den læst færdig. Tror vi udvider debatten nogle måneder og håber flere hopper med på vognen...

Læs Arne Larsens anemeldelse her på Litteratursiden:
    http://www.litteratursiden.dk/anmeldelser/2666-af-roberto-bolano

Time Entertainment kalder den årets bedste bog 2008

Politikens anmelder Kim Skotte giver den 6 hjerter og kalder den "Afdød forfatters sidste værk er en begivenhed i sig selv"

Så det skorter ikke på roserne. Tror bare det kræver god læsetid at blive suget ind i Bolanos univers.

• Stine Bang Iversen

tor, 13/09/2012 - 13:33

Det er ikke meget debat der er herinde ;-) Det er godt nok også er stor bog. Har efterhånden mødt flere der har "knækket halsen" på den.

Jeg har læst de første 150 sider, men holder lige en pause imens jeg læser Murakamis 1Q84, bind 3 (vi får besøg af Kim Skotte på Gladsaxe Hovedbibliotek mandag den 17/9, der skal fortælle om værket, så jeg skulle gerne have den færdig til han kom).

Jeg har nu været ret godt underholdt den første del af bogen. Det er nogle sjove skikkelser og en mærkelig stemning der er i bogen, men også ret fængslende... 

Godt den også er til debat i oktober - det bliver svært at nå at får den læst de første par uger... ;-)