Pigernes håndbog i jagt og fiskeri af Melissa Bank

Oprettet: 01.03.2000 - 09:00

Bog: "Pigernes håndbog i jagt og fiskeri" af Melissa Bank

Syv kapitler af den rapkæftede og uimponerede Janes liv med mænd i New York-området gennem 25 år, indtil hun lettere desperat søger lærebogsvejledning i ikke blot at fange men også fastholde Den St

Melissa Bank
1999
Rosinante

I romanen træffer vi den rapkæftede unge kvinde Jane, der som mange andre har problemer med kærligheden. I syv kapitler hører vi om Janes liv med mænd igennem en lang årrække. Miljøet er forlagsbranchen i USA, så alt går hurtigt. Jane træffer og har forhold til vidt forskellige mænd men ikke noget af det lykkes. Til en venindes bryllup møder hun Mr. Wright og for at holde på ham køber hun en håndbog i "hvordan man gør det der med mænd", men den virker mod hensigten . Jane bliver tavs og passiv og føler sig som en gymnasiepige, så hun dropper bogen og bliver sit gamle jeg igen og alt er godt.

Bogen er hurtigt læst - og muligvis også hurtigt glemt, men det er meget sjovt og underholdende mens det står på.

Kan varmt anbefales til en lørdag aften i stedet for en film. Rent faktisk er det næsten som at læse en film!!!

Rosinante, 1999 - 281 sider

Andreas Kommode - 1. marts 2000