Nattevandreren af Björn Hellberg

Oprettet: 08.06.2009 - 12:26

Bog: "Nattevandreren" af Björn Hellberg

Krimi fra Sverige, hvor kommissær Sten Wall og hans hold har en sag med en ensom hjemløs i en central rolle

Björn Hellberg
Inge-Lise Jespersgaard
Mrs. Robinson

Som en skygge glider den gamle nattevandrer rundt i gaderne. En nat ser han noget, som han ikke skulle have set. Det bliver fatalt, ikke kun for ham, men for flere i byen.

Folk i byen er lidt bange for Nattevandreren. Ingen kender ham rigtigt, og han er lidt af en outsider. Men selv opfatter han sig som en iagttager, der gerne vil have lov og orden i byen, og af og til giver han politiet et tip.

Det bliver endnu en sag for Sten Wall. Han er den klassiske vicekriminalinspektør, der har en on and off kæreste og er vellidt blandt kollegaerne. Han kommer på noget af en opgave med at få det hele til at gå op, da de rigeligt mange sideløbende handlinger skal flettes sammen til sidst.

Bogen har et stort persongalleri, som vi stifter bekendtskab med, og der er både sex og flere mord at blive underholdt med.

Denne bog er den første på dansk, men den syttende i serien. Bogen kan sagtens stå alene, men man får lyst til at læse de foregående bind og få mere at vide om indbyggerne i den fiktive svenske by Staden og om Sten Walls privatliv.

Bogen er meget enkelt og letlæst skrevet i en humoristisk tone, og læsere af blandt andre Anna Grue vil her føle sig godt underholdt.

02.03.2017 - 13:05 - Marit

02.02.2017 - 12:12 - Marit