Lime's billede af Leif Davidsen

Oprettet: 01.12.1998 - 09:00

Bog: "Lime's billede" af Leif Davidsen

Spændingsroman om den danske paparazzo-fotograf Peter Lime, der kommer til at mærke på sin egen krop hvad forfølgelse er, da nogen opdager at han ejer et afslørende billede

Leif Davidsen
1999

Den nye roman af Davidsen er en thriller af international karat.

Så ønskes afstressende, men intens læsning midt i decembertravlheden, er dette bogen, som et par øjeblikke vil flå dig ud af bekymringerne om det lille plus på vægten og det store minus på kontoen, og i stedet tage dig med på en intensiv rejse, som starter i nutidens Madrid og senere leder dig til både København og Moskva. Den ca. 50-årige hovedperson, den danske paparazzo-fotograf Peter Lime, lever på 20. år i Spanien og har, efter et omflakkende og alkoholiseret liv, opnået en sen harmoni i tilværelsen i et kærlighedsfyldt ægteskab, som tilmed har båret frugt i form af en skattet datter. Meeennn, det er jo næsten for godt til at vare ved.

Romanen tager sit udspring, netop som Lime skal gøre et af sit livs store kup - et sensationelt billede af en toppolitiker ombord på en yacht med en italiensk elskerinde....
Samtidig opsøges Lime af en dansk kvinde fra PET, som medbringer et foto af en kvinde taget i 60'erne med påskriften: "Lime's billede".

Lime arresteres kort tid efter, og en bombe brænder hans Madridlejlighed ned, hvor hustruen og datteren befinder sig. Lime indhentes af fortiden, og da han nu intet længere har at miste, sætter han alt ind på at afdække hændelserne og afsløre sandheden, og må sande at selv de "bedste venner" kan være brådne kar.

Lindhardt og Ringhof 1998. 300 sider

BogWeb - 1. december 1998