Den ukendte hustru af Leif Davidsen

Oprettet: 15.05.2006 - 12:06

Bog: "Den ukendte hustru" af Leif Davidsen

Under en flodsejlads i Rusland forsvinder danske Marcus' russiske kone Nathalie sporløst. Under jagten på hende får han hjælp af sin far, der er krimiforfatter med et stort netværk at trække på

Leif Davidsen

Marcus troede, han kendte sin hustru, men pludselig forsvinder hun, og han må erkende, at hun havde hemmeligheder for ham. Leif Davidsen har skrevet endnu en forrygende roman.

Det hele starter så simpelt. Den danske forretningsmand Marcus er lykkeligt gift med sin smukke russiske hustru Nathalie på tiende år. De største problemer i Marcus' liv er små hverdagsproblemer, så som hvordan han bedst muligt får forhandlet næste aftale hjem til firmaet. Men det ændres alt sammen, da de på Nathalies opfordring bruger ferien på en flodbådstur i Rusland i stedet for deres vante sommerhustur til Møn.

Turen til Rusland får fatale konsekvenser, da Nathalie pludseligt forsvinder. Der ikke er nogen hjælp at hente fra de russiske myndigheder, så Marcus tager sagen i egen hånd. Det bliver starten på en lang dramatisk rejse ud i det uforudsigelige. Det går hurtigt op for Marcus, at Nathalie frivilligt forlod flodbåden med en mission, som hun ikke kunne betro ham. Men hvorfor?

I jagten på Nathalie og hendes sande identitet får Marcus bl.a. hjælp af den russiske gadedreng Sasja og den korrupte russiske forretningsmand Victor T. Sporene peger i retning af tjetjenske terrorbevægelser og en sagnomspunden, forsvundet skat. Men hvad har alt det at gøre med Marcus' elskede hustru?

"Den ukendte hustru" er endnu en perle i Leif Davidsens forfatterskab. I bedste Leif Davidsen-stil får læseren både en spændende handling, et godt sprog og en masse relevante facts om bl.a. Rusland før og nu.

Lindhardt og Ringhof, 2006. 371 sider. Kr 299,-