Svinehunde af Lotte & Søren Hammer

Oprettet: 26.03.2010 - 11:33

Bog: "Svinehunde : kriminalroman" af Lotte Hammer

Krimi med chefkriminalinspektør Konrad Simonsen og hans folk i hovedrollerne - De sættes ind i en uhyggelig sag, hvor 5 mænd findes myrdet og hængt op i en gymnastiksal - Hvem er de?

Lotte Hammer
Søren Hammer

Fremragende dansk krimi fra debuterende søskende-par.

’Svinehunde’ er en særdeles spændende og velsmurt dansk kriminalroman, skrevet af søskendeparret Lotte og Søren Hammer. Debuten er usædvanlig idet romanen allerede før den er udkommet, er solgt til udgivelse i flere lande.
Dette er fuldt forståeligt. Læsningen af ’Svinehunde’ er lige dele gru og underholdning på højt niveau.

De 400 sider indledes på uhyggelig vis, da et søskendepar en tidlig morgen finder fem nøgne og ilde tilredte lig af mænd hænge fra loftet i skolens gymnastiksal. Chefkriminalinspektør Konrad Simonsen og hans gruppe fra Drabsafdelingen i København ankommer til skolen i Bagsværd. Mistanken falder hurtigt på skolens pedel Per Clausen, der trods massivt alkoholmisbrug intelligent evner at føre Simonsen og hans mænd bag lyset. Clausen ved uden tvivl mere end han vil ud med, men er hans gerningsmanden?

Konrad Simonsen er presset med hensyn til opklaringen. Presset bliver ikke mindre da det viser sig at ofrene alle er pædofile. De makabre henrettelser tyder på selvtægt, hvilket ikke gør opklaringen lettere i forhold til hungrende tabloidpresse.

Simonsens datter, Anna Mia, viser sig at have en forbindelse til pedellen Per Clausen. Teamet fra Drabsafdelingen er med andre ord tvunget til at skaffe de sidste beviser ....

’Svindehunde’ er en krimi om pædofile, om selvtægt og om mediernes evne til at forføre på. Alt sammen serveret i højt tempo, i et fremragende handlingsforløb, troværdige miljøer og frem for alt personer, du gerne vil vide mere om.

En af de bedste danske krimier de seneste mange år. Læs den!

03.01.2017 - 19:57 - Marit

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - oktober 2016

03.10.2016 - 09:44 - Marit

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - september 2016

31.08.2016 - 12:05 - Marit

Efterårets første store bogmåned byder på et veritabelt fyrværkeri af spændende titler.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - juli og august

09.07.2016 - 17:32 - Marit

Det er den stille tid i forlagsverdenen, men enkelte lækkerbidskener kan de dog byde på, fx argentinske César Aira, tysk-engelske W.G. Sebald og skotske Ali Smith.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - juni 2016

03.06.2016 - 11:16 - Marit

Årets første sommermåned byder på lidt af hvert til hængekøjen eller stille regnvejrsdage ved brændeovnen - den danske sommer kan jo byde på hvad som helst.