Svinehunde af Lotte & Søren Hammer

Oprettet: 26.03.2010 - 12:33

Bog: "Svinehunde : kriminalroman" af Lotte Hammer

Krimi med chefkriminalinspektør Konrad Simonsen og hans folk i hovedrollerne - De sættes ind i en uhyggelig sag, hvor 5 mænd findes myrdet og hængt op i en gymnastiksal - Hvem er de?

Lotte Hammer
Søren Hammer

Fremragende dansk krimi fra debuterende søskende-par.

’Svinehunde’ er en særdeles spændende og velsmurt dansk kriminalroman, skrevet af søskendeparret Lotte og Søren Hammer. Debuten er usædvanlig idet romanen allerede før den er udkommet, er solgt til udgivelse i flere lande.
Dette er fuldt forståeligt. Læsningen af ’Svinehunde’ er lige dele gru og underholdning på højt niveau.

De 400 sider indledes på uhyggelig vis, da et søskendepar en tidlig morgen finder fem nøgne og ilde tilredte lig af mænd hænge fra loftet i skolens gymnastiksal. Chefkriminalinspektør Konrad Simonsen og hans gruppe fra Drabsafdelingen i København ankommer til skolen i Bagsværd. Mistanken falder hurtigt på skolens pedel Per Clausen, der trods massivt alkoholmisbrug intelligent evner at føre Simonsen og hans mænd bag lyset. Clausen ved uden tvivl mere end han vil ud med, men er hans gerningsmanden?

Konrad Simonsen er presset med hensyn til opklaringen. Presset bliver ikke mindre da det viser sig at ofrene alle er pædofile. De makabre henrettelser tyder på selvtægt, hvilket ikke gør opklaringen lettere i forhold til hungrende tabloidpresse.

Simonsens datter, Anna Mia, viser sig at have en forbindelse til pedellen Per Clausen. Teamet fra Drabsafdelingen er med andre ord tvunget til at skaffe de sidste beviser ....

’Svindehunde’ er en krimi om pædofile, om selvtægt og om mediernes evne til at forføre på. Alt sammen serveret i højt tempo, i et fremragende handlingsforløb, troværdige miljøer og frem for alt personer, du gerne vil vide mere om.

En af de bedste danske krimier de seneste mange år. Læs den!

Bogliste: Sommerens must-read

15.06.2016 - 09:13 - Barbara Rugholm Hessellund

Er der styr på hunden og avisen i sommerferien og flueben ved håndsprit og sammenklappelige tandbørster? Du  mangler bare lige at få styr på det allervigtigste: Ferielæsningen.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - juni 2016

03.06.2016 - 12:16 - Marit

Årets første sommermåned byder på lidt af hvert til hængekøjen eller stille regnvejrsdage ved brændeovnen - den danske sommer kan jo byde på hvad som helst.

Tema: New York i litteraturen

01.06.2016 - 08:00 - Thomas Vang Glud

Årets sommertema er en eksplosion af god litteratur. Dyb, underholdende og intellektuel på en og samme tid. New York er skæbnens og mulighedernes by.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - maj 2016

03.05.2016 - 11:04 - Marit

Velkommen til maj måneds bogproduktion. Ikke helt så overvældende som april, men det gør ikke så meget, for – trods vejret – er jeg langt bagud med min læsning.

Bogliste: Nye mødre i dansk litteratur

27.04.2016 - 08:31 - Barbara Rugholm Hessellund

Glem alt om ovnbagte moderkager, speltboller, tumlastik, og slikpolitik. Mødrene i litteraturen  har andet at tumle med, og i disse romaner er der ikke megen morskab.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - april 2016

05.04.2016 - 17:55 - Marit

“April is the cruellest month” skrev T.S. Eliot i ‘The Waste Land’, og det har sin rigtighed, hvad bogudgivelser angår i år. Der er simpelthen for mange, jeg skal have læst!

Tema: Young adult

01.10.2015 - 08:00 - Thomas Vang Glud

Genren Young adult har naglet sig fast i de unge læsere og gennemgår en guldalder i disse år. Det er en litteratur om livets strabadser og det at finde sig selv.

Blogindlæg: Vær med i klubben!

21.03.2016 - 09:12 - Barbara Rugholm Hessellund

Bøger er fantastiske og endnu bedre, når du har nogen at dele læseoplevelserne med.

Bogliste: Jeg læser ikke så meget!

21.04.2015 - 10:45 - Anne Klara Bæhr

Jeg føler, at der lægges et tungt åg på mine skuldre, når jeg får spørgsmålet ”Kan du ikke finde en god bog til mig? Jeg læser ikke så meget.”