Møgkællinger af Gretelise Holm

Oprettet: 16.08.2010 - 11:20

Bog: "Møgkællinger" af Gretelise Holm

Krimi - Journalist Karin Sommer er nu på efterløn og har haft en svær tid efter samleverens død - Hun involveres i en barok historie om kvindemord og en maskeret kvinde, der hævner sig på

Gretelise Holm

Den provokerende titel skal ikke afskrække begejstrede Karin Sommer-fans. Gretelise Holm leverer det femte bind i serien i flot stil.

En heftig Halloween-fest på en højskole danner scenen for et mord på en ung elev. Eleven er gravid med en lærer som hun har sex med lige inden sin død. Sagen er klar: læreren har begået mordet selv om han hele tiden påstår sin uskyld.

Karin Sommer er blevet enke og lever af sin pension. Hun er en dejlig afslappet 65-årig journalist som man kommer til at holde af. Hendes slumrende interesse for kriminalsager vågner langsomt da hun opsøges af lærerens kone der bedyrer hans uskyld trods den åbenlyse utroskab.

Samtidigt overfaldes mænd på bestialsk vis af en maskeret kvinde. Hun truer med at kastrere dem, eller hun vælger at skyde dem på tæt hold. Snart bliver kvinden benævnt kattekvinden der kommer snigende, men ikke efterlader nogle spor.

Flere kvinder kan have potentiale og styrke til at begå disse overfald, og naturligvis er det Karin Sommer der via sin nysgerrighed fører til den endelige løsning.

Det er ganske enkelt en sand fornøjelse at læse en så velskrevet krimi hvor personerne er som taget ud af dagens Danmark med en twist af humor som er så befriende. Plottet er godt skruet sammen og som vanligt og som forventet langes der ud efter fængselsvæsenet og retssystemet, feministerne, men stadig på krimiens betingelser.