Limousineadvokaten af Michael Connelly

Oprettet: 12.10.2009 - 11:44

Bog: "Limousineadvokaten" af Michael Connelly

Den kyniske forsvarsadvokat Michael Haller begår en fatal fejl under forsvaret af en mord- og voldtægtssigtet ejendomsmægler

Michael Connelly
Søren K. Barsøe
Klim

Velskrevet og spændende retssalsdrama.

Den amerikanske krimiforfatter præsenterer med stort held sin nye hovedperson, forsvarsadvokaten Mike Haller. Haller driver lidt utraditionelt sine forretninger fra bagsædet af en stor Lincoln med tilhørende chauffør.  Han lever af mindre bemidlede klienter fra samfundets nederste lag.

Haller får fingre i en hver advokats drømmesag. En prominent klient med penge mistænkes for mordet på en callgirl. Haller har tilsyneladende skudt papegøjen, da playboyen fra Beverly Hills er uskyldig.

Haller øjner penge og prestige, men vågner brat op, da der sker endnu et mord.  Mike Haller indser at mere hårdhændende metoder må til. Kynisk må han ty til retssystemets smutveje og samtidig trække på sit netværk i bestræbelserne på at kende forskel på sandt og falsk.
Vanen tro skuffer Michael Connelly heller ikke sine læsere denne gang. Mike Haller er et spændende og karismatisk bekendtskab, som vi kommer til at læse mere om. Connellys sædvanlige gennemarbejdede plots og tempo gør ’Limousineadvokaten’ til oplagt og god underholdning. Hverken mere eller mindre.

Connelly-fans kan med glæde notere sig, at Mike Haller ganske kort og uden for sammenhæng præsenteres som halvbror til Harry Bosch. Der er med andre ord lagt i kakkelovnen til noget mere og spændende læsning. Kender vi Michael Connelly ret, hans hæsblæsende produktion taget i betragtning, varer det ikke længe før Mike Haller igen kører i sin sorte Lincoln.