Ensomme hjerters klub af Lotte og Søren Hammer

Oprettet: 19.09.2011 - 11:39

Bog: "Ensomme hjerters klub" af Lotte Hammer

Krimi -  En midaldrende mand findes død ved fodes af sin trappe - er det et hændeligt uheld eller mord? Konrad Simonsen og hans hold sættes på sagen

Lotte Hammer
Søren Hammer

Så har søskendeparret Hammer gjort det igen.  Konrad Simonsen er vendt tilbage og står nu overfor opklaringen af et meget gammelt mord.

Søskendeparret Lotte og Søren Hammer har endnu engang skrevet en gedigen krimi med Konrad Simonsen som chefkriminalinspektør.

Konrad Simonsen starter stille op på arbejde efter et hjerteanfald, og da han skal skånes, sættes han på en lidt kedelig sag om et postbud. Postbuddet er angiveligt faldet uheldigt ned ad trappen, og Konrad Simonsen bliver sat til at bevise, at der ikke er sket en forbrydelse. Som sagen afdækkes kommer flere og flere skeletter væltende ud af skabet.

Dette er tredje bind om Konrad Simonsen, og nu har søskendeparret rigtig skrevet sig varme. Sproget flyder, og læseren har fået et godt kendskab til Konrad Simonsen og hans medarbejdere. Når det er sagt, synes jeg desværre ikke, historien er så helstøbt. Plottet er ikke gennemtænkt, og historien rummer mange flashbacks og referencer tilbage til Konrad Simonsens unge dage i 1960’erne. Disse flashbacks rummer en hel historie i sig selv, hvilket er med til at trække det egentlige plot i langdrag.

Denne bog følger i fin tråd med de to foregående, og har man først stiftet bekendtskab med Konrad Simonsen, er dette bekendtskab værd at fortsætte her. Jeg var som læser fint underholdt, og jeg er sikker på, at læsere med rødder tilbage til 1960’erne vil få meget mere glæde af historien og måske nikke genkendende til nogle af begivenhederne.

Forfatterne er efterhånden ved at finde en god rytme og stil i deres opbygning af krimier, læseren bliver godt underholdt. Jeg vil klart anbefale denne bog til alle med hang til en god krimi, der er ikke meget nytænkning i historien, men til gengæld er man sikker på god underholdning og en solid historie.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - maj 2016

03.05.2016 - 11:04 - Marit

Velkommen til maj måneds bogproduktion. Ikke helt så overvældende som april, men det gør ikke så meget, for – trods vejret – er jeg langt bagud med min læsning.

Bog til debat: Hvad mener du med vi

10.12.2015 - 14:58 - Jørgen Dissing Nørgaard

Månedens bog i maj 2016. Velkommen til en forhåbentlig livlig debat om den anden nominerede til DR Romanprisen 2016.    Hvis du vil inspireres kommer her et par links:

Bogliste: Nye mødre i dansk litteratur

27.04.2016 - 08:31 - Barbara Rugholm Hessellund

Glem alt om ovnbagte moderkager, speltboller, tumlastik, og slikpolitik. Mødrene i litteraturen  har andet at tumle med, og i disse romaner er der ikke megen morskab.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - april 2016

05.04.2016 - 17:55 - Marit

“April is the cruellest month” skrev T.S. Eliot i ‘The Waste Land’, og det har sin rigtighed, hvad bogudgivelser angår i år. Der er simpelthen for mange, jeg skal have læst!

Blogindlæg: Vær med i klubben!

21.03.2016 - 09:12 - Barbara Rugholm Hessellund

Bøger er fantastiske og endnu bedre, når du har nogen at dele læseoplevelserne med.

Blogindlæg: Del din læsning

07.09.2015 - 15:21 - Astrid Bjørnskov Thorhauge

De sociale medier har ophævet skellet mellem anmelder og læser, og på Litteratursiden vil vi meget gerne agere platform for mere direkte ’læser-til-læser’ inspiration.

Bogliste: Jeg læser ikke så meget!

21.04.2015 - 10:45 - Anne Klara Bæhr

Jeg føler, at der lægges et tungt åg på mine skuldre, når jeg får spørgsmålet ”Kan du ikke finde en god bog til mig? Jeg læser ikke så meget.”

Artikel: Årets bedste bøger 2015

14.12.2015 - 14:18 - Astrid Bjørnskov Thorhauge

Litteratursidens anmeldere har udvalgt årets bedste læseoplevelser – læs eller genlæs anmeldernes favoritter fra 2015.

Noget der ligner: Noget der ligner Jojo Moyes

18.11.2015 - 09:12 - Lene Henriksen

Hvis du kan lide Jojo Moyes tankevækkende men også underholdende kærlighedsromaner, så er bøgerne på denne liste noget for dig!