Sporfund af Patricia D. Cornwell

Oprettet: 24.04.2006 - 12:06

Bog: "Sporfund" af Patricia D. Cornwell

Krimi - Fem år efter at Kay Scarpetta mistede jobbet som statsobducent for Virginia, beder hendes efterfølger om hendes hjælp i en sag, som viser sig at komme betænkelig tæt på den institution, der

Patricia D. Cornwell
Ingeborg Christensen
2006
Forum

Støv er ikke bare støv, når Patricia Cornwells kendte retsmediciner Kay Scarpetta leder efter spor for at finde årsagen til et mystisk dødsfald.

Det er de helt små detaljer, der er afgørende, når Patricia Cornwells kendte retsmediciner Kay Scarpetta leder efter spor, der skal opklare en 14-årig piges mystiske død.

Kay Scarpetta er vendt tilbage til sin tidligere arbejdsplads i Richmond, Virginia, for at assistere ved obduktionen af den unge pige, hvis dødsårsag man i første omgang tror er influenza. Med sig har Kay sin trofaste følgesvend, politimanden Marino, der altid er god til at snuse væsentlige informationer op ad ikke altid helt legitime veje.

Samme tid et sted i Florida arbejder Kays niece Lucy på at opklare et voldsomt overfald på sin kæreste Henri. I takt med at handlingen skrider frem, nærmer de to sager sig hinanden, og pludselig er det måske ikke længere helt tilfældigt…

"Sporfund" er en moderne krimi, der går langt ned i detaljerne om, hvordan Kay Scarpetta undersøger omstændighederne for gådefulde dødsfald. Opklaringsarbejdet fylder meget, men det lykkes alligevel Patricia Cornwell at gøre bogen spændende og give lyst til videre læsning om Kay Scarpettas bedrifter.

Patricia Cornwells serie om Kay Scarpetta er en række selvstændige bøger, så selv om man ikke har læst de foregående, så kan nye læsere sagtens starte med "Sporfund".

Oversat af Ingeborg Christensen. Forum, 2006. 394 sider. Kr 299,-