05 apr.12

Kommentarer

5 kommentarer
AfKatrine Marie Guldager
fre, 06/04/2012 - 13:22

En venlig læser har henledt min opmærksomhed på denne anmeldelse, som jeg da også synes er noget misforstået, men det må Louise Faldorf jo stå inde for. Blot vil jeg gerne stille spørgsmåltegn ved om serien virkelig er i seks bind? Det er slet ikke noget, jeg har taget stilling til endnu.

Med venlig hilsen

Katrine Marie Guldager

AfLouise Kjærgaard
fre, 06/04/2012 - 14:23

Som svar til af Kmg

Kære Katrine Marie Guldager

Først og fremmest Tillykke med udgivelsen.

Blot vil jeg beklage misforståelsen, da jeg tydeligvis har opfattet følgende citat helt forkert (http://www.kmguldager.dk/lille-hjerte/):

"I Lille Hjerte fortsætter Katrine Marie Guldager sin familiekrønike. Lille Hjerte er andet bind i en serie på seks, der kan læses uafhængigt af hinanden."

Anmeldelsen får nogle ord med på vejen, men sådan er det jo når man deler ud af forskellige betragtninger. Naturligvis kan jeg stå inde for min anmeldelse, selvom mit eget ordvalg muligvis blev noget højttravende undervejs. I hvert fald tænkte jeg ikke i rendyrket og fremtrængende Noir eller socialrealisme - men netop i stemning.

Og det var en kompliment.

Min oplevelse omkring den fantastiske tøven ser i hvert fald ikke ud til at være den gængse og det er jo kun godt.

@Lopa

Når Todorovs teori om Fantastik nævnes, er det fordi den findes ganske anvendelig ift. min kritik af de magiske elementers indvirkning på min læseoplevelse. Han inddrages her i et forsøg på at forenkle min betragtning.

Anmeldelsen er på sin vis altid subjektiv idet den jo relaterer sig til læserens egen erfaring. Det smukke ved Litteratursiden.dk er at der er plads til varierende syn på samme sag - du har jo selv muligheden for at lave en anmeldelse af værket og dele det her.

Fortsat god påske.

Faldorf

AfLouise Kjærgaard
tir, 10/04/2012 - 09:15

Som svar til af Faldorf

Kære Katrine Marie Guldager

Jeg kan se at du efterfølgende har rettet den pågældende sætning på din hjemmeside.

Derfor retter jeg naturligvis også oplysningen i min anmeldelse.

Jeg gør opmærksom på at informationen optræder flere steder på din hjemmeside:

Mvh. Faldorf

AfKatrine Marie Guldager
tir, 10/04/2012 - 16:39

Som svar til af Faldorf

Kære Faldorf.

Tak fordi du gør mig opmærksom på fejlene, som skyldes at det ikke er mig selv, der har skrevet teksterne på min hjemmeside. Men sig til, hvis du finder flere fejl, så giver jeg det straks videre til min hjemmeside-mand, som også står for rettelserne :)

Mange hilsner, Katrine

tor, 05/04/2012 - 20:43

Denne "anmeldelse" virker godt nok noget halvstuderet. Det er trods alt ikke litteraturens opgave at passe til en eller anden teori. Det virker tilfældigt og subjektivt. Noir-stemning? Socialrealisme? Jeg tror ikke, at det er den samme bog vi har læst.

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer