Jeg har dit nummer af Sophie Kinsella

Oprettet: 21.05.2012 - 11:02

Bog: "Jeg har dit nummer" af Sophie Kinsella

Poppy Wyatt skal giftes med Magnus - Desværre forsvinder hendes forlovelsesring og mobil - Heldigvis finder hun en anden mobil i en skraldespand, der tilhører forretningsmanden Sam - Poppy få

Sophie Kinsella
Dorte Andersson

Du har mistet din forlovelsesring, du har mistet din telefon. Der er en uge til dit drømmebryllup – what to do!!??

Poppy Wyatt er ved at gå i panik! Det er ugen inden hendes bryllup, og hun har mistet sin forlovelsesring, et uvurderligt kostbart arvestykke. Nu er gode råd dyre, og den helt store eftersøgning bliver sat i gang. For at det ikke skal være nok, bliver Poppys telefon stjålet, men i panik finder hun en efterladt telefon i en skraldespand. Telefonen viser sig at tilhøre forretningsmanden Sam Roxtons PA (personlige assistent), og han vil faktisk gerne have den tilbage! Men Poppy får ham overbevist om, at hun står i en nødsituation og er nødt til at beholde telefonen et stykke tid. Han accepterer modvilligt, til gengæld skal hun tage imod hans beskeder, og snart er hun ufrivilligt hans nye PA.

Men hvad er det egentlig med ham Sam Roxton? Hvorfor bliver Poppy blød i knæene hver gang han skriver eller hun hører hans stemme? Og hvem er hendes forlovede Magnus egentlig? Er han så skøn og reel, som han udgiver sig for at være, eller er der skeletter gemt i skabet?

Vi følger Poppy i den hektiske uge op til hendes bryllup, hvor hun lærer en masse både om sig selv og sin kommende mand. Den mystiske Sam lærer hende at stole på sig selv og holde op med at føle sig mindreværdig. Til gengæld lærer Poppy Sam at vise følelser og være mindre kold og forretningsmæssig.

En fortælling om at modsætninger mødes, en yin og en yang, en følelseskold og en overfølsom, og om hvordan de forandrer hinandens liv for altid.

Dette er endnu en velskrevet og underholdende roman fra Sophie Kinsella, som efter min mening indtager førstepladsen som chick- litt dronning sammen med Marian Keyes. Sophie Kinsella slog for alvor igennem med serien om ’Shopaholic’, som blev filmatiseret i 2009 under titlen ’Confessions of a shopaholic’.

Der er gennem de seneste år kommet rigtig mange, mere eller mindre vellykkede, chick -litt bøger med temaet "kluntet, men charmerende kvinde, som vi alle kan identificere os med, vinder prinsen og det halve kongerige til sidst". Dette er endnu én i rækken, men klart i den bedste ende af skalaen.