Animorphia

2015
)

Animorphia af Kerby Rosanes

08 dec.15

Lad fantasien få frit spil i unik male-, tegne- og findebog. Mal sære skabninger og se dem forvandle sig til vilde ærefrygtindgydende dyr. Betagende og særdeles smuk malebog for alle aldre.

’Animorphia’ skiller sig absolut ud fra mængden. Bogen er ikke kun en malebog men også en forvandlingsmalebog og en sand guldgrube for den skarpe iagttager. Der er masser af finurligheder og forunderlige væsner gemt i helheden. Malebogen her er ret unik, idet den udfordrer iagttageren til selv at male og tegne videre på illustrationerne, som forvandler sig, efterhånden som man maler. Nogle males frem til smukke og vilde dyr, mens andre skal opdages, som var du på en skattejagt. Den superfede malebog er krydret med mindre detaljerede opslag, hvor man virkelig har mulighed for at sætte sit eget præg og udfolde sin fantasi med egne kruseduller og tegninger. På denne måde kan man udbygge og supplere bogen med egne værker. Der er endda udfordringer på flere planer, for undervejs må man finde figurerer, som ligger gemt i tegningerne. Opgaven er ikke løst, før man har fundet dem alle.

Der findes efterhånden et bredt udvalg af mindfulness malebøger, som alle er virkelig velegnede som redskab til hygge og anti-stress eller til brug og inspiration for hobbytegneren. Har man tidligere stiftet bekendtskab med Johanna Basfords malebøger, som kræver stor koncentration, er der ingen tvivl om at man vil blive fascineret af ’Animorphia’, hvis fantastiske illustrationer virkelig appellerer til udfoldelse af fantasiens vinger.

Tegningerne i bogen er skabt af den filippinske billedkunstner Kerby Rosanes. Er man blevet nysgerrig efter at se flere af hans værker, kan man følge ham på Facebook-siden ”Sketchy Stories”. Det er et meget smukt univers Kerby Rosanes har skabt, og det er nærmest helt umuligt at slippe malebogen igen. Bogen er også velegnet og helt igennem skøn som bladrebog.

Originally published by Pia Bechmann, Litteratursiden.

ABC Forlag
51816285