07 okt.14

Kommentarer

4 kommentarer
AfNina Wegner
tir, 04/07/2017 - 14:38

Jeg synes det er en rigtig god roman, og jeg er ikke færdig med at læse den endnu. Jeg føler ikke at jeg får "plotspoilet" ved at læse denne anmeldelse, fordi forfatteren ved romanens start afslører brødrenes skæbne. Det er ikke Karls selvmord og Gerhards ensomme død i Sydamerika, der er er drivkraften i læsningen. De psykologiske portrætter af brødrene og deres langsomme forvandling til nazi-bødler i løbet af ganske få år er det centrale. Så læs bogen for den fremragende historieskrivning og de troværdige portrætter. Det er barsk læsning

Venlig hilsen Nina

AfIna Aabjerg Mann
tir, 11/10/2016 - 16:55

Ja det er da en højst besynderlig anmeldelse at fortælle hvad bogen slutter med. Har lige mistet lysten til at læse den

fre, 10/10/2014 - 21:48

Til Jytte Kjær Schou

Tak fordi du i din flotte anmeldelse af "Vintermænd" fortæller hvad den ender med! Det minder mig om en fodboldlandskamp for mange år siden hvor Gunnar "Nu" Hansen startede transmissionen med at fortælle resultatet. Det er ligesom om pointen medat læse bogen og se kampen bliver lidt vag.

Hilsen Ole Andreassen

AfIna Aabjerg Mann
tir, 11/10/2016 - 16:56

Som svar til af Anonym (ikke efterprøvet)

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer