Sendt til tælling af Kristen Callihan

Bog: "Sendt til tælling" af Kristen Callihan

Kristen Callihan
Louise Ardenfelt Ravnild
Flamingo

Slam! Her er sensommerens mest uimodståelige kærlighedsroman, som indeholder alt, hvad du kan drømme om i en college-romance. Sjov, flirtende og sexet fra første side.

Anna er fjerdeårsstuderende og seriøs med sit studie. Fester og fyre er ikke det hun bruger sine weekender på, hun sidder hellere med næsen i bøgerne. Dette sidste år på college er hendes chance for at gøre sin eksamen perfekt, det eneste problem er at hun ikke rigtigt ved, hvad hun vil, når hendes uddannelse er slut. Drew er skolens stjerne-quaterback, og pigerne står i kø for at få hans opmærksomhed. Problemet er, at han er ved at være træt af piger, der alligevel ikke rigtigt siger han noget. Første skoledag efter sommerferien vil skæbnen, at Anna og Drew sætter sig ved siden af hinanden. Nu slår det gnister mellem de to modsætninger.

Drew er aldrig tidligere blevet afvist, men Anna gør det noget så eftertrykkeligt, så Drew får blod på tanden. Det umage par - sportsidioten og nørden - ramler sammen til en fest, som Anna er blevet slæbt med til af en veninde. Kristen Callihan får nærmest siderne til at stå i brand af sexet hot romantik, men spillet mellem Anna og Drew handler langt fra kun om seksuel tiltrækning. Anna er bange for at blive fastlåst af Drews berømmelse og strålende karriere som sportsstjerne. I virkeligheden er hun dybt usikker på sig selv og sin fremtid, og føler sig slet ikke værd at elske for Drew. Hun kan ikke genkende sig selv i den måde, Drew beskriver hende på, og hun føler ikke, at hun er ham værdig. En følelse omgivelserne afspejler, da alle har svært ved at forstå, hvad han ser i hende. Alt bunder i Annas usikkerhed på grund af mobning, da hun gik i high school.

Bogen handler om at turde stå ved sine valg og sin identitet. I bund og grund er det vores handlinger, der definerer hvem vi er, også når situationen spidser til, og alting ser sort ud. Dette budskab formår forfatteren virkelig at få frem på en meget smuk måde. Romanen er første fritstående fortælling i 'Game on'-serien, og hvor bliver det svært at vente på næste bind i serien. 'Sendt til tælling' indeholder alt, hvad du overhovedet kan drømme om i en college-romance. Det er en roman, som med garanti vil få dig til at hulke af både latter og tårer, så sørg få at have masser af kleenex og chokolade indenfor rækkevidde.