Papirprinsessen af Erin Watt

Oprettet: 29.06.2017 - 15:34

Bog: "Papirprinsessen (The Royals)" af Erin Watt

Mød 17-årige Ella Harper, high school-studerende om dagen, stripper om natten.Ella er en overlever. Hendes mor er død, og hun har aldrig mødt sin far.

Erin Watt
Merete Rostrup Fleischer
Flamingo

Besættende og totalt vanedannede kærlighedsroman, der damper af romantik, flabede fyre og forskruede teenagepiger. Et fix af ren og skær læselykke.

’Papirprinsessen’ er alt hvad du behøver for at gøre sommeren perfekt. Det lyder næsten for godt til at være sandt, men denne roman indeholder det ypperligste mix af romantik, underholdende intriger og åndeløst drama, der vil gøre dig fuldstændig besat af at læse. Kort sagt: du får en fest med denne fortryllende romancefortælling.

Smukke 17-årige Ella har ikke haft den letteste opvækst. Efter morens død klarer hun sig på egen hånd ved at arbejde som stripper om natten for at kunne få sin high school eksamen. Da den stenrige Callum Royal uden varsel dukker op og præsenterer sig som hendes værge, er Ella mere end skeptisk. Callum påstår, at hans nu afdøde ven Steven er Ellas ukendte far.

Callum tilbyder Ella en aftale, som hun ikke kan afslå. 10.000 dollars her og nu, og samme beløb de efterfølgende måneder indtil hun er færdig med high school. Eneste betingelse er, at hun skal bo hos Royal familien, som består af Callum Royal og hans fem sønner. Modstræbende accepterer Ella tilbuddet med sin egen skjulte dagsorden i baghovedet. Glamourlivet i det enorme Royal palæ, omringet af ligeså stinkende rige familier med deres møgforkælede teenagesønner og –døtre, er dog næsten mere end Ella kan bære. Men det allerværste er dog Royalbrødrene, som tager imod Ella med isnende kulde.

Særligt Reed Royal er så øretæveindbydende, at Ella har svært ved at beherske sig. Desværre er han også gudelækker, og på trods af hans hårde facade mærker Ella en gensidig tiltrækning. Der er lagt op til de store konfrontationer, for ingen af de over-privilegerede milliardær arvinger har endnu mødt en pige som Ella.

Bag forfatternavnet Erin Watt står Elle Kennedy og Jen Frederic, hvoraf Elle Kennedy tidligere er udkommet på dansk med ’Off Campus’ serien.  ’Papirprinsessen’ er et slaraffenland for læsere af moderne kærlighedsromaner, et fix af ren og skær læselykke.