Lyset vi mistede af Jill Santopolo

Oprettet: 13.09.2017 - 10:05

Bog: "Lyset vi mistede" af Jill Santopolo

Jill Santopolo
Lotte Kirkeby Hansen

Denne kærlighedshistorie får hjertet til at banke og tårerne frem i øjenkrogen. En virkelig god roman til alle, der elsker Jojo Moyes og Colleen Hoover.

’Lyset vi mistede’ handler om den (store) ægte kærlighed, skæbnen og de uundgåelige hårde valg, livet stiller os overfor.

Lucy og Gabe mødes på universitet den 11. september 2001. Der er en stærk kemi mellem de to, og mens tvillingetårnene falder, lover Lucy og Gabe hinanden at følge deres drømme og kærlighed og leve livet fuldt ud. Henover de næste 13 år mødes de, men det bliver sværere at holde det, de lovede til hinanden. For var det skæbnen, der bragte dem sammen – eller var det ren lidenskab? Selv med kontinenter imellem sig formår de at bevare en stærk relation på trods af alt.

Romanen er fortalt af Lucy i tilbageblik. Først til allersidst afsløres det, hvem Lucy fortæller historien til. Dette skal ikke afsløres her. Men jeg kan sige, at det fik tårerne frem i min øjenkrog. Jeg læste romanen hurtigt og var rigtig godt underholdt. Lucy og Gabes historie fænger fra side ét, og deres kærlighed og skæbner fortælles rørende og meget indlevende. Ikke på noget tidspunkt følte jeg, at romanen kammede over i sødsuppe- romantik, tværtimod.

Det er forståeligt, at romanen er blevet en international bestseller, for her er tale om kærlighed og livsskæbner, som vil begejstre og optage enhver kærlighedselskende læser, der holder af Jojo Moyes og Colleen Hoovers kærlighedsromaner. ’Lyset vi mistede’ er bestemt en anbefaling værd.