Lisbeth Brun: Plan B

Oprettet: 23.06.2010 - 13:01

Bog: "Plan B. Noveller" af Lisbeth Brun

Novellerne skildrer temaer, episoder og hændelser i helt almindelige menneskers liv. Vi møder en række skæbner, som kæmper med deres eget liv og deres egen identitet

Lisbeth Brun

Der er flere gode noveller i Lisbeth Bruns Plan B, men det er som om, at de ikke rigtig vil sætte sig fast - i hvert fald i mit grødhoved.
Det er det hverdagsagtige og (mellem)menneskelige, der er i centrum i alle historierne, som ofte handler om de ting, de ligger under den umiddelbare overflade eller direkte holdes hemmelige. Den novelle, jeg nok selv bedst kan lide, er den allerførste Under bankkrisen, hvor syersken går i seng med skomageren ved julefrokosten, og dagen efter køber ind i Rema, hvor kæresten sidder ved kassen og fortæller om nattens hændelse, hvorefter hun betaler og går.
Men det er den og et par noveller til, som rigtig stikker ud. Ellers kan jeg ikke helt sætte ansigter på personerne eller synes ikke, at Lisbeth Brun kommer ordentligt til bunds i sine historier.

Fra: Bogbrokken