Komedie i mol

Oprettet: 09.09.2012 - 22:26

Bog: "Komedie i mol" af Hans Keilson

Et ungt hollandsk ægtepar skjuler under Anden Verdenskrig en jødisk flygtning, og det ændrer deres liv markant, især efter jøden bliver syg og dør

Hans Keilson
Aino Roscher
Klim

Fortællingen giver et lille indblik i hvilke tanker og hvilken frygt, der bosætter sig i kroppen, når mennesker udsættes for ekstremt pres. Alligevel fandt jeg fortællingen overfladisk og ikke tilnærmelsesvis dybdegående med henblik på de tragedier, som forgik i krigsårene. Fortællingen var kort og sprang meget mellem personer og tid.