Kamila Shamsie: Brændte skygger

Oprettet: 25.01.2010 - 16:42

Bog: "Brændte skygger" af Kamila Shamsie

Den unge japanske pige Hiroko, overlevende men mærket af Nagasakibomben, opsøger sin omkomne tyske kærestes søster Ilse og hendes familie i Delhi i 1947.

Kamila Shamsie
Ellen Strandgaard
Verve

I den grad et stykke 'verdenslitteratur' med handling, der foregår i Japan, Indien, Pakistan, Afghanistan og USA gennem 60 år. Meget bredspektret bog om kærlighed, venskab, kulturmøder, fordomme, internationale konflikter og meget mere.
Smuk og flot fortalt historie om ligheder på trods af forskelle og det almenmenneskelige. En tendens til at personerne på et tidspunkt fremstod som lidt for klartseende og 'rene' blev bedre efterhånden.
Alt i alt flot og anderledes bog fra Pakistan.

Fra: Bogbrokken