Helt perfekt af Rebecca Bailey

Oprettet: 02.04.2012 - 14:41

Bog: "Helt perfekt" af Rebecca Bailey

Rikke er arbejdsløs akademiker og Lars evighedsstudent med forfatterdrømme - De bor i København med deres to små børn, men ægteskabet går i opløsning på grund af Rikkes utroskab og begge må or

Rebecca Bailey

En samtids- og generationsroman om familieliv og parforhold, drømme og ambitioner, og om et liv som aldrig helt lever op til det, man går og forestiller sig.

”Helt perfekt”? … overhovedet ikke! To voksne mennesker midt i livet, et familieliv, to børn og et forhold der pludseligt går i stykker. Et sidespring afsløres via en sms, børn og ejendele fordeles og livet fortsætter ufortrødent med nye partnere og nye gøremål – life goes on!

Lars og Rikke hedder de, den ene arbejdsløs akademiker, den anden evighedsstuderende,  hoppende fra job til job. Først som portør på rigshospitalet, dernæst som natportier på Hotel Kong Christian, hvor den legendariske Hr. Clemmesen indlogerer sig på mystisk vis 52 gange om året uden aldrig at dukke op!

Begge drømmer de om noget andet, noget bedre og større. Lars drømmer om at skrive en bog, hvilket kaster ham ud i et længere tankeeksperiment! (og en noget overraskende slutning!). Rikke drømmer om at male, udtrykke sig kreativ, få et barn med sin elsker og meget, meget andet.

Bogen er bygget op af fragmentariske sekvenser, kryds- og tilbageblik. Brudstykker fra barndommen blandes med nutidige glimt. Kompositionen er stram og gennemarbejdet, stilen usentimental, karaktererne uden den store psykologisk dybde og erkendelse (til det nærmest provokerende!).

”Helt perfekt” er Rebecca Baileys debutroman - en interessant, stærk og spirende forfatterstemme.