Fifty Shades - Fri af E L James

Oprettet: 17.10.2012 - 22:20

Den første del og egentligt den største del af bogen er meget "sød" - ikke lige hvad jeg havde forventet af et sub/dom-forhold med et "smertekammer", men det er ok. Ana og Christians forhold/ægteskab udvikler sig og de afprøver og overskrider stadig grænser. Helt rosenrødt er det dog ikke og Ana's største frygt udfolder sig for øjnene af hende i en hast, hvor hun ikke selv kan følge med. Den modige, selvsikre Ana må kæmpe en kamp, som ikke handler om hende og Christians forhold, men også hvor liv står på spil. Christians følelser spiller en stor rolle i bogen og ligeledes gør Ana's evige kamp for at bevise for Christian, at han er værd at elske. Det bringer dem utallige gange i skænderier efterfulgt at voldsomme sexforsoningsscener alle mulige (og umulige) tænkelige steder. Jeg var endnu en gang godt underholdt, selv om bogen var meget mere sødbløden. Den sidste del vender fuldstændig op og ned på det forventede og giver en rigtig god afslutning på triologien. Der er ingen løse ender og alt "bliver fulgt til dørs". Jeg fatter dog ikke, at Christian har så pokkers svært ved at forstå, at han er værd at elske, når halvdelen af koldens kvindelige befolkning er smaskforelsket i ham :-)