En ny dag venter af Jill Mansell

Oprettet: 16.08.2013 - 08:29

Bog: "En ny dag venter" af Jill Mansell

Da Lara Carson vender tilbage til sin fødeby Bath, genser hun sin ungdoms kærlighed Flynn.

Jill Mansell
Line Miller
Thaning & Appel

Sød, romantisk, hjertevarm (men også hurtigt glemt) roman om livet, kærligheden og skæbnesvangre beslutninger.

Lara vender tilbage til sin barndomsby for at deltage i sin fars begravelse. Atten år tidligere flygtede hun ud af byen og har siden da ikke set eller kontaktet nogen derfra. Nu står hun ved sin fars grav og genser for første gang i atten år sin stedmor, bedste veninde og gamle kæreste. Hvad skete der den skæbnesvangre aften for atten år siden, og hvilken beslutning var det Lara tog dengang?

Jill Mansell har endnu engang skrevet en sød, sjov og underholdende bog om den svære kærlighed. Hun kommer godt rundt om kærlighed, veninder, børn og ikke mindst den eneste ene, og hun gør det på en sjov og underholdende måde. Er man til bøger i genren chick lit, må man bestemt ikke snyde sig selv for denne udgivelse. Selvom romanen ikke var helt så humoristisk som nogle af Mansells andre udgivelser, var jeg stadig godt underholdt. Den bringer ikke rigtig noget nyt til genren, men omvendt opfylder den alle krav til en rigtig god chick lit-roman.

Hvis jeg skal opsummere min læseoplevelse af ’En ny dag venter’ var det en god, underholdende men også hurtigt glemt roman. Den er bestemt et bekendtskab værd, hvis man er til chick lit-genren.