2023
)

Ungeanmeldelse

God pige, ondt blod

Bogen stiller vigtige etiske spørgsmål, imens du følger med i Pippas nye sag – og denne gang er det personligt.

Holly Jackson har igenm formået at fange mig helt fra første til sidste side med 'God pige, ondt blod', som er anden bog i serien "En god piges guide til mord".

Efter Pippas tumultariske “projektopgave” sidste år er hun ikke meget for at tage sagen op: Hendes barndomsven er forsvundet. Han er meldt savnet, men da politiet kategoriserer ham som en “lavrisiko-sag” og ikke gør noget for at finde ham, føler hun sig nødsaget til at tage sagen i egen hånd.

Men alt er ikke som sidst. Hun kæmper mod tiden for at finde Jamie i live. Imens følger fans tæt med på sidelinjen igennem hendes virale podcast "En god piges guide til mord”. Det giver både fordele og ulemper. Anonyme kommentarer om spor og trusler bliver til hverdag. Vi følger Pippa og hendes kæreste og makker, Ravi, side om side, imens hun klarer endnu et mysterie. Plottwist efter plottwist sluger dig helt bogstaveligt ind i hendes verden og ind i hjembyen, Little Klinton. Jeg har fundet et par uheldige tastefejl i bogen, men den kommer godt efter det historiemæssigt. Pippa er en frisk hovedperson, der er en fryd at følge. Hendes overvejelser og initiativer er interessante at læse fra hendes synsvinkel, og man føler sig hurtigt som “en del” af hendes beslutninger og handlinger. Det er alt i alt en bog, jeg vil anbefale både erfarne læsere, men også folk der skal have noget godt at starte op på. Den fanger dig hurtigt, og er derfor et perfekt skub til læsemotivationen!

31 jan.24

Sarah Louise Pedersen
136223585