Twilight-sagaen - den officielle illustrerede guide

2011
)

Twilight-sagaen - den officielle illustrerede guide af Stephenie Meyer

23 maj.11

Vampyrbølgen er over os, og det skyldes ene og alene Stephenie Meyers ’Twilight’. Nu er der kommet en illustreret guide til Twilight-universet.

Denne bog er guf for alle de Twilight-fans, der findes rundt om i verden.  Her kan de dykke ned i de enkelte karakterer eller læse interview med Stephenie Meyer. Du kan finde svar på mange af de spørgsmål, fans har stillet verden over: F.eks. hvornår blev Edward født? Hvem skabte Aro? hvor har Stephenie Meyer fået inspirationen fra?

Som børnebibliotekar er jeg vild med Twilight-bøgerne, som både er spændende og velskrevne, og her kommer så lidt ekstra kræs. I denne illustrerede guide kan læseren få et godt indblik i Stephenie Meyers tanker og inspiration til ’Twilight’. Først i bogen er der et langt spændende interview, hvor Stephenie Meyer fortæller om ’Twilight’, inspirationen til bøgerne og om at være forfatter med en så markant succes. Derudover kan læserne få detaljer om næsten alle personerne i bøgerne bl.a. hvor de kommer fra, hvem der lavede dem og hvilken tanker de gør sig om at være vampyr. Uanset om man er team Edward eller team Jacob, så rummer denne guide mange nye detaljer. Her er bl.a. stamtræ over de forskellige indianerfamilier og relationsbånd mellem vampyrerne.

Denne bog er også supergod til læsere, der ikke har fået taget sig sammen til at læse Twilight-sagaen endnu, men gerne vil være med i samtalen omkring frokostbordet. Her kan du få et hurtigt overblik over, hvem der er hvem, og hvor de stammer fra. En hurtig lille genvej til Twilight-universet for den uindviede, eller lækkert ekstra materiale for dem, der ikke kan få nok.

Carlsen
Tina Sakura Bestle
28762364