Harry Potter: En rejse gennem magiens historie

2018
)

31 maj.18

Den ultimative guide til Harry Potters magiske univers. Med hidtil ukendt viden om J. K. Rowlings manuskripter, magiens historie og Hogwarts studiefelter.

For at markere 20-års jubilæet for udgivelsen af den engelske udgave af ’Harry Potter og de vises sten’ tilrettelagde Britisk Library udstillingen ’Harry Potter: A History of Magic’. Bogen her opsummerer udstillingens mange specielle genstande, hvoraf mange aldrig tidligere har været vist for offentligheden. Bogen er proppet med uvurderlige skatte og er et sandt mekka for alle J. K. Rowling fans uanset alder.

Træd med ind bag Hogwarts kulisser og dyk ned i troldmandsskolens mange særlige studiefag, som var du der selv. Bogen indeholder sågar magiske eksperimenter og tricks, som du selv kan lave. Kapitlerne kommer meget grundigt rundt om de enkelte fag med unik viden og historiske perspektiver til vores verden krydret med utrolige fun facts. Desuden indeholder hvert kapitel oplysninger om særlige karakterer eller portrætterer lærere som professor Serverus Snape, professor Pomona Spire og mange flere.

Med særligt udvalgte citater og tilbageblik på handlingsforløbet i hele Harry Potter serien, sammenknytter bogen på elegant vis Rowlings magiske univers til et uvurderligt hele. Det er ganske enkelt imponerende flot konstrueret, hvilket bogen på smukkeste vis indrammer med hidtil ikke offentliggjorte manuskripter og skitser fra forfatterens egen hånd.

Den røde tråd gennem bogen er Jim Kays betagende illustrationer og skitser, som man også kan nyde i de meget flotte illustrerede udgaver af Harry Potter serien.

9788702257199