Familien Tides hemmeligheder

2012
)

Familien Tides hemmeligheder af Hannah Richell

07 nov.12

I nogle familier ligger hemmelighederne dybt, så dybt at de næsten er glemt - men efterdønningerne er der stadig.

Da Dora bliver gravid, er hun ikke kun lykkelig. Hun er ængstelig, bange og på grænsen til at ville have en abort. Hvilke tanker, hændelser og idéer ligger skjult dybt inde i Dora, som forhindrer hende i at føle glæden og lykken? For at se fortiden i øjnene tager hun tilbage til barndomshjemmet for at gense sin mor, som hun ikke har haft kontakt med i flere år. Hvad skete der egentlig den fatale dag på stranden for flere år siden? hvem bærer skylden, og hvem er kommet videre?  Doras søgen efter sjælefred bringer hende atter i forbindelse med både søsteren og faderen, men hvem bærer skylden? Familien Tides hemmeligheder er et klassisk drama om en skæbnesvanger dag, der ændrede familien for evigt.

Dette er Hannah Richells debut, og hun gør det rigtig godt. Hun har spundet historien omkring Dora, og først langsomt afsløres hemmelighederne for læseren. Man følger Dora skiftevis i nutiden og elleve år tidligere. Hver gang Dora tænker tilbage, bliver der løftet en lille flig af, hvad der virkelig skete. Dette er med til at holde spændingen hele vejen igennem romanen, for man må bare vide, hvad der virkelig skete.

Denne bog vil jeg anbefale til alle med hang til en god historie; der er spænding, kærlighed, skyld og mystik. Jeg synes ikke, bogen bringer noget nyt, men det behøver den sådan set heller ikke, for den fungerer rigtig godt på sin egen præmis. En god læseoplevelse og jeg var godt underholdt.

Punktum
Ulla Oxvig
29562431