Bid

2023
)

Bid

02 okt.23

Martin Jensen fører som altid læseren sikkert igennem historiske facts,  politiske intriger og studehandler i andet bind af sin underholdende spionthriller.

Tilbage i 1993 da Laust stadig var aktiv agent, blev en mand, han skyggede, dræbt nærmest for øjnene af ham. Men i 2021 ser Laust den selvsamme mand komme lyslevende ud af den lokale brugs. Laust henvender sig til sin gamle chef, som sætter Karna på opgaven.

Sammen med Laust og den engelske EOG agent Marcus Brithelstone skal Karna forsøge at finde ud af, om den genopståede terrorist stadigvæk er farlig. Det fører dem ind i en sag, der trækker tråde tilbage til konflikten i Nordirland, hvor kampen mellem royalister og nationalister strakte sig helt ind i politi- og efterretningstjenester, og som i nutiden viser sig at have forbindelse til såvel Brexit som Ruslands invasion af Ukraine.

Martin Jensen fører som altid læseren sikkert igennem både de historiske facts, såvel som de politiske intriger og studehandler, vores hovedpersoner må navigere i. Plottet er ligeledes velkonstrueret, og jeg kan vældig godt lide, hvordan Jensen forankrer det i historiske begivenheder, som så spindes i ind i den aktuelle verdenssituation. Og selvom her ikke er tale om bloddryppende action, er der stadig masser af spænding

Martin Jensen er en rutineret forfatter med mere end 30 udgivelser bag sig, og han er ikke bange for at skifte genre. Han skriver både historiske romaner og krimier, samtidslitteratur, salmer og faglitteratur. Med serien om Laust og Karna har han nu kastet sig over spion-genren, og også det gøre han til UG. 'Bid' er en vellykket og underholdende spionthriller, der kun kan anbefales.

Klim
135719196
9788772048802