Faglitteratur: Et redskab til optimering af Google AdWords kampagner

Oprettet: 09.02.2017 - 14:02

I dagens Danmark er online markedsføring alfa og omega, hvis der ønskes succes med en webshop. Alle søger på Google efter viden, produkter, virksomheder – you name it. Med tiden er der kommet mange virksomheder i kampen om at rangerer i toppen af Googles organiske søgeresultater, hvorfor mange efterhånden tyer til de betalte annoncer. Disse annoncer kan som bekendt både ligge i toppen af Googles søgeresultater, såvel som længere nede, alt efter ønske om synlighed i Googles søgeresultater, samt det ønskede budget for online annoncering.

Hele essensen i at have kunder på sin webshop, ligger i god søgemaskineoptimering og i at være synlig på internettet. Da vi i bund og grund ikke er 100 % bekendte med de algoritmer, som Google danner sit grundlag for, i forhold til en webshops placering, er Google AdWords et perfekt redskab til, at kunne skabe synlighed overfor forbrugerne.

Problemet med Google AdWords opstår, når brugeren ikke er bekendt med, hvordan værktøjet skal sættet sammen for at online annoncering bliver rentabel. Der kan let blive skudt med spredehagl i forhold til opsætningen af søgeord og geografier, hvilket i sidste ende kan blive en rigtig dyr forretning, som på ingen måde kan betale sig i det store hele. Det kan derfor let blive en underskudsforretning, at markedsføre sin webshop online, hvis man ikke er påpasselig.

Bogen ”AdWords for webshops – Tjen flere penge på din webshop” er skrevet af Jacob Kildebogaard, som er medstifter og administrerende direktør for søgemaskineoptimering og AdWords bureauet Webjuice.dk. ”Adwords for webshops” er det optimale redskab til at få en grundig forståelse for Google AdWords, samt en gennemgående guide til hvordan der eksekveres på AdWords kampagner, samt at få fremadrettet succes med onlineannoncering, og få en bedre fortjeneste på son webshop.

Opdelingen i bogen er særdeles overskuelig delt op i kapitler, som i korte træk starter fra bunden af, med en forklaring omkring hvad Google AdWords bruges til, hvordan man foretager en korrekt opsætning, samt den videre optimering af AdWords annonceringen. Der bliver løbende gået mere i dybden, så læseren får de optimale redskaber til, at kunne få succes med AdWords annoncer. Bogen egner sig derfor både til webshopejere, uden Google Adwords erfaring, såvel som til de der har prøvet sig frem med betalt annoncering, men endnu ikke har opnået succes endnu med værktøjet endnu.

Begreber som CTR, CPC, ROAS, søgeordstyper, eksponeringer og konverteringer er alle essentielle udtryk i AdWords verdenen– som man undervejs i bogen, bliver bedste venner med og ikke mindst trygge ved, til når implementeringen af arbejdet med Google AdWords interfacet skal påbegyndes. Man bliver derfor i den grad inviteret ind i en verden af online annoncering, med en enkel og overstuelig trin-for-trin guide, som hjælper dig med at skabe de mest optimale annoncer på Google, som i sidste ende vil betyde flere kunder i webshoppen.