Anmeldelser

• Spradefuglen af Trisse Gejl

Anmeldt: ons, 24/05/2000 - 08:00
    Marie Blak er gravid og venter sit andet barn. Hun er 30 år , kunstner og bosat i Århus med mand og barn.
    Anmeldelsen handler om: Spradefuglen
  • Så gik den dag af Jonas Gardell

Anmeldt: ons, 24/05/2000 - 08:00
    Den svenske forfatter Jonas Gardell har med Så gik den dag skrevet en tragikomisk fortælling om almindelige mennesker, der keder sig forfærdeligt, men det er bestemt ikke nogen kedelig rom
    Anmeldelsen handler om: Så gik den dag
  • Livlægens besøg af Per Olov Enquist

Anmeldt: ons, 17/05/2000 - 08:00
    Struensee, Christian d. 7. og Caroline Mathilde er hovedpersonerne i denne nye roman , som har fået anmeldernes pen til at flyde over med lutter honning.
    Anmeldelsen handler om: Livlægens besøg
  • Djævelens dal af André Brink

Anmeldt: tir, 09/05/2000 - 08:00
    Filip Lorchner, en ældre desillusioneret sydafrikansk journalist skriver og bander sig igennem en 350 sider lang avisartikel om Djævelens dal.
    Anmeldelsen handler om: Djævelens Dal
  • Vals i August af Anne Marie Têtevide

Anmeldt: tir, 09/05/2000 - 08:00
    Lån bogen på Forfatteren der for nyligt har vundet førsteprisen i en konkurrence om bedste middelalderroman har tidlige fået udgivet 2 romaner, bl.a. Vals i August. Hovedpersonen Signe er en 45-årig lærer, der lever et lykkeligt og
    Anmeldelsen handler om: Vals i august
  • Mens jeg var væk af Sue Miller

Anmeldt: ons, 03/05/2000 - 08:00
    Lån bogen på En ny roman af forfatteren Sue Miller synes jeg altid man kan glæde sig til - og skuffet blev jeg bestemt heller ikke over Mens jeg var væk. Joey er gift, har egen dyrlægepraksis og 3 voksne piger. Hun lever et godt og tilfre
    Anmeldelsen handler om: Mens jeg var væk
  • Et kors for Morse af Colin Dexter

Anmeldt: man, 01/05/2000 - 08:00
    Allerede da "Et kors for Morse" (The remorseful day) udkom på engelsk i 1999 blev det kendt, at Colin Dexter havde taget livet af sin excentriske hovedperson gennem 25 år, 13 romaner og 1 n
    Anmeldelsen handler om: Et kors for Morse
  • Tesseract af Alex Garland

Anmeldt: man, 01/05/2000 - 08:00
    Har man sagt Alex Garland, må man nødvendigvis også sige "Stranden", forfatterens forrygende debutroman fra 1998 (dansk udgave), som blev en litterær verdenssucces og som nu er godt på vej til at b
    Anmeldelsen handler om: Tesseract
  • Magnusens teori af Anne Strandvad

Anmeldt: man, 01/05/2000 - 08:00
    Simon er vokset op i en noget forvirret familie. Faderen er sort amerikansk pilot, deserteret fra Vietnamkrigen og nu gift med en dansk kvinde. Simons mor er en excentrisk restauratør og kogebogsforfatter, hun er gift med faderen til Simons 3 yngre søskende, hvoraf Simon nærmest egenhændigt har taget sig af den yngste - den 10 år yngre Amanda - fra hun blev født. Amanda er det eneste mennesk
    Anmeldelsen handler om: Magnusens teori
  • Så gik den dag af Jonas Gardell

Anmeldt: man, 01/05/2000 - 08:00
    Jonas Gardell har skrevet en tragikomisk samtidsroman om den generation som nu er i 30'erne og deres forældre.
    Anmeldelsen handler om: Så gik den dag
  • Sommerblusset af Knud Erik Pedersen

Anmeldt: man, 01/05/2000 - 08:00
    Romanen er femte del af "Puslinglandet", der udkom i 1977. Knud Erik Pedersen har virkelig tænkt sig godt og grundigt om denne gang.
    Anmeldelsen handler om: Sommerblusset
  • Velkommen til verden af Fannie Flagg

Anmeldt: ons, 26/04/2000 - 08:00
    Lån bogen på Af forfatteren til bogen bag filmen "Stegte grønne tomater", som desværre aldrig er blevet oversat til dansk, er for nylig udkommet romanen "Velkommen til verden". Bogens handling foregår dels i mondæne kredse i det hektisk
    Anmeldelsen handler om: Velkommen til verden
  • Livet på landet af Rachel Cusk

Anmeldt: ons, 19/04/2000 - 08:00
    29-årige Stella Benson bryder alle broer bag sig, og skriver korte og usentimentale afskedsbreve til arbejdsgiver, familie og venner.
    Anmeldelsen handler om: Livet på landet
  • Fugledansen af Ingvar Ambjørnsen

Anmeldt: man, 10/04/2000 - 08:00
    Elling vågner op på et psykiatrisk hospital, og det går først langsomt op for ham hvor han befinder sig. Elling er 32 år og ude af stand til at klare sig selv.
    Anmeldelsen handler om: Fugledansen
  • Gaven til paven af Nils J. A. Schou

Anmeldt: man, 10/04/2000 - 08:00
    Lån bogen på I "Gaven til paven" bliver læseren præsenteret for en mylder af kendte og mindre kendte personer der har en eller anden tilknytning til byen Rom. Vi møder først Silva, en ung dansk digter der befinder sig i Rom som rejseguide.
    Anmeldelsen handler om: Gaven til paven
  • Arthurs bror af Hans Lyngby Jepsen

Anmeldt: man, 03/04/2000 - 08:00
    Utroligt at en forfatter, som lige har rundet de 80 år kan skrive en så spændstig, hurtig og veloplagt roman. Der er tempo over fortællingen, hvor 'Arthurs bror' Victor er hovedpersonen.
    Anmeldelsen handler om: Arthurs bror
  • Venusmisundelse af Louise Bagshawe

Anmeldt: lør, 01/04/2000 - 08:00
    Er man til romaner som Helen Fieldings "Bridget Jones' dagbog", Jane Greens "Helt ærligt" og Arabella Weirs "Ser jeg tyk ud i det her?", er denne bog lige sagen! Kvindeliv og selvværd sættes i fokus i denne varme og realistiske bog, der med humor og skarp selvironi fortæller om en kvindes udvikling. Et brag af en debut der bare må læses!! Kvinden i bogen er den 27-årige Alexandra Wilde
    Anmeldelsen handler om: Venusmisundelse
  • Viet til havet af Angela Huth

Anmeldt: lør, 01/04/2000 - 08:00
    Romanen foregår i en lille fiskerby i det østlige Skotland. Tiden er formentlig vores, men bogen er sært tidløs. Der er ingen referencer til, hvad der i øvrigt sker i verden. To kvinder på ca. 40 år, begge gift med fiskere, er de centrale personer. Myrtle og Annie har været veninder siden barndommen - Myrtle er stor, ufiks og "klog", Annie er smuk, letsindig og flirtende. Myrtle har al
    Anmeldelsen handler om: Viet til havet
  • Aprilheksen af Majgull Axelsson

Anmeldt: lør, 01/04/2000 - 08:00
    Dette er forfatterens første roman på dansk. Hun er svensker og uddannet journalist. Hun har arbejdet som sådan i mange år.
    Anmeldelsen handler om: Aprilheksen
  • Huset ved Flo-engen af Kjell Johansson

Anmeldt: tor, 30/03/2000 - 08:00
    Denne lille erindringsroman er værd at finde frem i mylderet af bøger.
    Anmeldelsen handler om: Huset ved Flo-engen