Vejmordet af Ruth Rendell

Oprettet: 01.05.2002 - 08:00

Bog: "Vejmordet" af Ruth Rendell

Kriminalroman - Fronterne i Kingsmarkham er trukket skarpt op på grund af et motorvejsbyggeri, og det bliver ikke nemmere for kommissær Wexford, da en ung kvinde findes myrdet, og hans egen kone ud

Ruth Rendell
Asta Smith-Hansen
1998
Forum

En ny kriminalroman med kriminalkommisær Wexford kan man altid glæde sig til.

I denne nye bog involveres Wexford personligt da hans kone kidnappes sammen med fire andre personer. Kidnapperne er fanatiske miljøaktivister (man er ved at bygge en motorvej i området) og som mange andre af Rendells bøger er denne heller ikke "kun" en kriminlalroman.

Hun leverer glimrende personportrætter, og det er lige ved at læseren sympatiserer med forbryderne. Spændingen stiger i takt med opklaringsarbejdet for til sidst at munde ud i en meget overraskende afslutning.

Det er ikke Ruth Rendells bedste, men det kan det jo heller ikke være hver gang.

Forum, 1998 - 326 sider

Andreas Kommode - 1. maj 2002