Undtagelsen

Oprettet: 03.07.2009 - 13:47

Bog: "Undtagelsen" af Christian Jungersen

På Dansk Center for Information om Folkedrab modtager de to ansatte Iben og Malene dødstrusler, der sætter samarbejdet på centeret i relief og afslører et morads af intriger, mobning og ondskab

Christian Jungersen
2006

Bogen er hele vejen igennem ekstremt intens. Dette er i høj grad fordi man springer imellem de forskellige hovedpersoner i de forskellige kapitler. Dette skaber en virkelig god fornemmelse af hver af dem, og specielt interessant bliver det selvfølgelig når vi oplever den samme historie fra flere forskellige vinkler.
Uden at ville ødelægge for meget kan jeg afsløre at der kun er enkelte personer der er let at finde sympati hos, og så forsøger man igennem hele bogen at vælge en holdning til de andre.

Jeg synes virkelig Jungersen har skrevet en fantastisk bog, og hans miks af samfundshistorie, psykologi og krimi er virkelig god og fangende.

Jeg vil anbefale bogen til alle og enhver og med det samme sige at man ikke skal lade sig slå ud af de mange sider, bogen er hurtigt læst!

Tilføj kommentar

Deltag i debatten.

• Sanne

man, 06/07/2009 - 15:22

Cecilie jeg kan kun give dig ret - det er en genial fantastisk bog.
    Du skriver at bogen er hurtig læst og det er sikkert rigtigt, men det tog mig faktisk ret lang tid fordi jeg flere gange var nødt til at stoppe op og sidde lidt.
    Det lyder så teatralskt, men jeg synes ind imellem det var hårdt at læse om den mobning der foregår og derfor var jeg nødt til ind imellem lige at sætte mig og "tænke efter" (måske fordi jeg selv er blevet meget mobbet, da jeg var yngre). Jeg kunne genkende en del af de ting der foregår og det var som om at fortiden dukkede op, mens jeg læste bogen.

Krimidelen er også ret god, selvom jeg dog synes den kammer over til sidst og bli'r utroværdig - men heej det er bare min mening.

Under alle omstændigheder skal man helt klart læse bogen - den er meget anbefalelsesværdig

• Line Hoffgaard

fre, 03/07/2009 - 20:07

Jeg vil give dig helt ret i, at det er en fantastisk bog! En af mine yndlingsbøger!
    Du kunne med fordel læse "Dinosaurens fjer" af Sissel-Jo Gazan, som minder om Undtagelsen.
    Vh Line