Tilflugt af Anita Shreve

Oprettet: 26.06.2000 - 08:00

Bog: "Tilflugt" af Anita Shreve

Ægteparret Claire og Henri er begge med i den belgiske modstandsbevægelse. Da de tager sig af den amerikanske pilot Ted, forelsker Ted og Claire sig i hinanden, og det får langtrækkende følger...

Anita Shreve
1996

Lån bogen på

Anita Shreves roman Tilflugt foregår i Belgien under anden verdenskrig og er på trods af den dystre historiske baggrund en medrivende og læseværdig kærlighedsroman. Den amerikanske flyver Ted må nødlande sit bombefly i - viser det sig - Belgien tæt ved den franske grænse. Han bliver reddet og holdt skjult af belgiske modstandsfolk på en gård hos et yngre barnløst ægtepar. Konen og Ted forelsker sig i hinanden og da manden på gården må gå under jorden, oplever de tyve lykkelige dage sammen, inden Ted over hals og hoved sendes videre mod Frankrig. Hvad der videre sker de to elskende skal jeg ikke røbe her, men det er også spændende og underholdende læsning, som det kun kan anbefales at give sig i kast med.
Bogen findes også som lydbog.

Lindhardt og Ringhof, 1996 - 249 sider

Andreas Kommode - 26. juni 2000