Til månen og tilbage af Jill Mansell

Oprettet: 23.04.2012 - 10:47

Bog: "Til månen og tilbage" af Jill Mansell

Unge, smukke Ellie mister sin mand, og selvom hun prøver at komme videre i livet med ny lejlighed og nyt job, holder hun stadig fast i mindet om sin afdøde mand - Derfor opdager hun ikke, at h

Jill Mansell
Marie Kopp
Thaning & Appel

Hvis man én gang har mistet sin elskede, er det så tilladt at finde kærligheden og blive lykkelig igen?

Ellie Kendall er en lykkelig kvinde. Hun er lykkeligt gift med den mand hun elsker, hendes livs lys Jamie. De har deres egen dejlige lejlighed og livet ligger åbent foran dem. En aften dræbes Jamie imidlertid i en tragisk bilulykke, og Ellies verden ramler sammen.

Efter en periode i sorg indser Ellie, at livet må gå videre, og Jamies far, en velhavende amerikansk skuespiller, køber en lejlighed til hende i det eksklusive Notting Hill-kvarter i London. Her bliver hun veninder med den fallerede popsangerinde Roo, og hun får arbejde som privatsekretær hos den succesfulde iværksætter Zack McLaren.

I det hele taget er Ellie indstillet på at starte op på en frisk og forsøge at leve videre uden Jamie. Men det er ikke ligefrem en ny forelskelse hun har øverst på sin prioriteringsliste, og derfor skjuler hun også de følelser hun begynder at få for sin nye chef.

Men måske er følelserne gengældte, og måske er de ikke? Er det tilladt at elske igen? Er det tilladt at blive lykkelig, når man én gang har mistet sin elskede?

Engelske Jill Mansell har bl.a. også skrevet ’Cleo og kærligheden’ og ’Rygtet vil vide’, og hun er den evige garant af morsom og underholdende chick litt, som oftest serveret som en cocktail af humor og kærlighed. Til tider kan hendes bøger måske godt være en smule urealistiske og lidt for meget sødsuppe-agtige, men hey! Hvem kan ikke godt have brug for sødsuppe en gang imellem?

Til yndere af chick litt genren, især kvinder der gerne vil have en god portion humor, kærlighed og ”de levede lykkeligt til deres dages ende”.