Sommerhuset af Marcia Willett

Oprettet: 07.03.2011 - 12:13

Bog: "Sommerhuset" af Marcia Willett

Matt er en ung, succesrig forfatter, alt tegner lovende. Men hvorfor føler han, at noget mangler i hans fortid? Finder han sig selv på landet hos reserveforældrene, Milo og Lottie?

Marcia Willett
Lene Schiøtt
Cicero

Endnu en skøn roman af Marcia Willett, der foregår i det smukke sydvestlige hjørne af England.

Og traditionen tro handler den om familier og deres tragedier og hemmeligheder.

Efter sin mors død finder Matt en stak fotografier af sig selv i den fine rosentræsæske, som han op gennem sin barndom gemte forskellige små skatte i sammen med sin mor. Men Matt kan ikke genkende sig selv på fotografierne – både tøjet og omgivelserne virker fremmede. Og hvorfor er hans søster Imogen ikke med på nogen af dem?

Matts gammelkendte følelse af at mangle en essentiel del af sig selv dukker op på ny, og mens han sætter sig for at afdække det, der viser sig at være en tragisk hemmelighed, der har kastet lange skygger ind over hans liv, kæmper søsteren Imogen med sine egne problemer.

Imogen befinder sig i sit livs dilemma. Huset hun har drømt om hele sit liv, kan blive hendes. Men hendes mand, dyrlægen Julian, nægter imidlertid at flytte dertil. Og den lille familie begynder at knage i furerne.

Romanen er en dejlig varm kærligheds- og familieroman, hvor personerne beskrives så levende og følsomme at man kommer helt ind i hjertet på dem. Med sit vanlige flydende sprog og evne til at fastholde spændingen til det sidste, bliver det en intens og spændende slægtsroman.

Romanen henvender sig mest til de kvindelige læsere, men alle der elsker en god slægtsroman kan med fornøjelse læse denne.

Jeg kan varmt anbefale romanen, den går lige til hjertet. Jeg har nydt romanen og følt mig godt underholdt på denne kolde vinterlørdag.

Marcia Willetts bøger er letlæste og minder om forfattere som Maeve Binchey, Elisabeth Jane Howard og Rosamunde Pilcher.