Sneglens hus af Hans Schmidt Petersen

Oprettet: 26.10.2009 - 12:04

Bog: "Sneglens hus" af Hans Schmidt Petersen

Krimi - Efter brutale drab og overfald på ældre mennesker i grænseområdet - tilsyneladende uden sammenhæng - må danske Carsten og tyske Christiane finde en arbejdsmetode - Det bliver farl

Hans Schmidt Petersen
C&K

5 myrdet og 2 i livsfare efter 3 blodige overfald på ensomme gårde i grænselandet.
Står udlændingebander bag? God start på ny krimiserie

Forfatteren har skrevet tre romaner på dansk og flere krimier på tysk. Han er født i Sønderjylland og bor nu i Berlin. Romanen foregår i de flade grænseegne, hvor 3 gårde bliver udsat for brutale overfald. Medierne og politiet tror, at udenlandske bander står bag, men kriminalinspektør Carsten Mathiesen fra Åbenrå og hans tyske kollega Christiane Müller fra Flensborg mener, at der kan være andre forklaringer. De dykker ned i ofrenes fortid og finder nogle spinkle forbindelser mellem gårdene på begge sider af grænsen, der betyder meget mentalt, men reelt er hullet som en si.

Det er en velskreven krimi med en nuanceret skildring af grænselandets natur og mentalitet. Den rummer bestemt spændende scener, og man aner, at den trofaste ægtemand Carsten kan blive betaget af den flotte Christiane, der i forvejen har tre elskere.  De kan sagtens få mere end initialerne til fælles. Bogen er første del af en ny krimiserie, og den er kommet godt fra start, selv om motivet til de vilde og gale forbrydelser virker mere overraskende end troværdigt.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - maj 2016

03.05.2016 - 11:04 - Marit

Velkommen til maj måneds bogproduktion. Ikke helt så overvældende som april, men det gør ikke så meget, for – trods vejret – er jeg langt bagud med min læsning.

Bog til debat: Hvad mener du med vi

10.12.2015 - 14:58 - Jørgen Dissing Nørgaard

Månedens bog i maj 2016. Velkommen til en forhåbentlig livlig debat om den anden nominerede til DR Romanprisen 2016.    Hvis du vil inspireres kommer her nogle links

Bogliste: Nye mødre i dansk litteratur

27.04.2016 - 08:31 - Barbara Rugholm Hessellund

Glem alt om ovnbagte moderkager, speltboller, tumlastik, og slikpolitik. Mødrene i litteraturen  har andet at tumle med, og i disse romaner er der ikke megen morskab.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - april 2016

05.04.2016 - 17:55 - Marit

“April is the cruellest month” skrev T.S. Eliot i ‘The Waste Land’, og det har sin rigtighed, hvad bogudgivelser angår i år. Der er simpelthen for mange, jeg skal have læst!

Blogindlæg: Vær med i klubben!

21.03.2016 - 09:12 - Barbara Rugholm Hessellund

Bøger er fantastiske og endnu bedre, når du har nogen at dele læseoplevelserne med.

Blogindlæg: Del din læsning

07.09.2015 - 15:21 - Astrid Bjørnskov Thorhauge

De sociale medier har ophævet skellet mellem anmelder og læser, og på Litteratursiden vil vi meget gerne agere platform for mere direkte ’læser-til-læser’ inspiration.

Bogliste: Jeg læser ikke så meget!

21.04.2015 - 10:45 - Anne Klara Bæhr

Jeg føler, at der lægges et tungt åg på mine skuldre, når jeg får spørgsmålet ”Kan du ikke finde en god bog til mig? Jeg læser ikke så meget.”

Artikel: Årets bedste bøger 2015

14.12.2015 - 14:18 - Astrid Bjørnskov Thorhauge

Litteratursidens anmeldere har udvalgt årets bedste læseoplevelser – læs eller genlæs anmeldernes favoritter fra 2015.

Noget der ligner: Noget der ligner Jojo Moyes

18.11.2015 - 09:12 - Lene Henriksen

Hvis du kan lide Jojo Moyes tankevækkende men også underholdende kærlighedsromaner, så er bøgerne på denne liste noget for dig!