Sneglens hus af Hans Schmidt Petersen

Oprettet: 26.10.2009 - 11:04

Bog: "Sneglens hus" af Hans Schmidt Petersen

Krimi - Efter brutale drab og overfald på ældre mennesker i grænseområdet - tilsyneladende uden sammenhæng - må danske Carsten og tyske Christiane finde en arbejdsmetode - Det bliver farl

Hans Schmidt Petersen
C&K

5 myrdet og 2 i livsfare efter 3 blodige overfald på ensomme gårde i grænselandet.
Står udlændingebander bag? God start på ny krimiserie

Forfatteren har skrevet tre romaner på dansk og flere krimier på tysk. Han er født i Sønderjylland og bor nu i Berlin. Romanen foregår i de flade grænseegne, hvor 3 gårde bliver udsat for brutale overfald. Medierne og politiet tror, at udenlandske bander står bag, men kriminalinspektør Carsten Mathiesen fra Åbenrå og hans tyske kollega Christiane Müller fra Flensborg mener, at der kan være andre forklaringer. De dykker ned i ofrenes fortid og finder nogle spinkle forbindelser mellem gårdene på begge sider af grænsen, der betyder meget mentalt, men reelt er hullet som en si.

Det er en velskreven krimi med en nuanceret skildring af grænselandets natur og mentalitet. Den rummer bestemt spændende scener, og man aner, at den trofaste ægtemand Carsten kan blive betaget af den flotte Christiane, der i forvejen har tre elskere.  De kan sagtens få mere end initialerne til fælles. Bogen er første del af en ny krimiserie, og den er kommet godt fra start, selv om motivet til de vilde og gale forbrydelser virker mere overraskende end troværdigt.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - januar 2016

04.01.2016 - 11:55 - Marit

Godt nytår til alle min læsere. Jeg håber alle er kommet godt gennem julen – måske ovenikøbet med tilfredsstillende hårde pakker under juletræet.

Tema: Lyrik går tæt på det menneskelige

01.01.2016 - 08:44 - Thomas Vang Glud

Med sine korte associationsrækker og intense billedrigdom spejler lyrikken den udfordring, det er at være menneske. Dens væsen ligner det menneskelige.

Artikel: Årets bedste bøger 2015

14.12.2015 - 13:18 - Astrid Bjørnskov Thorhauge

Litteratursidens anmeldere har udvalgt årets bedste læseoplevelser – læs eller genlæs anmeldernes favoritter fra 2015.

Blogindlæg: Vil du være med i en lyrikklub?

14.12.2015 - 14:15 - Jørgen Dissing Nørgaard

Hvis vi nu pønser på at lave en ny lyrik-læseklub og regner med at en række af DKs fremmeste lyrikere vil deltage i debatten om deres egne værker -  har du så også lyst til at være med?

Artikel: Top 10-liste. Nyere kærlighedsromaner

22.01.2014 - 12:06 - Óluva Isaksen

Læs bibliotekar og listeredaktør Óluva Isaksens personlige top-10 liste over nyere kærlighedsromaner.

Artikel: Anmeld en bog

13.11.2013 - 11:28 - Michael Linde Larsen