Singleslinger i tvivl 2, Carries dagbog 2 af Candace Bushnell

Oprettet: 19.09.2011 - 11:36

Bog: "Singleslinger i tvivl 2, Carries dagbog 2" af Candace Bushnell

Følg den legendariske Carrie Bradshaw første gang hun flytter til New York - Find ud af hvordan hun bliver forfatter, hvordan hun mister sin mødom og selvfølgelig hvordan hun lærer Samantha, M

Candace Bushnell
Julie Top-Nørgaard

Har du nogensinde tænkt på hvordan Carrie, Samantha, Miranda og Charlotte fra Sex and the City lærte hinanden at kende? Så læs med i Carries Dagbog II!

Denne anden del af serien om Carrie Bradshaws liv i New York, tager sin begyndelse hvor seriens første del sluttede.

Just ankommet til New York, har Carrie nu lært Samantha at kende. Da Carrie efter få dage mister sit lejede værelse, flytter hun permanent ind hos den noget ældre Samantha, som straks introducerer hende for New Yorks absolutte inderkreds. Carrie møder snart en ældre, berømt manuskriptforfatter, som hun begynder at date. På denne måde har Carrie nu fået foden indenfor i de ”rigtige kredse” og snart mærker hun, at hun ikke ønsker at forlade byen igen. Samtidig er Carrie  meget glad for sine medstuderende, og efter få dage i byen får hun oven i købet en ny veninde, den rødhårede, ultra feministiske Miranda.

Eneste skår i glæden, er dog at Carrie må kæmpe med en enorm skriveblokering. Hvor hendes medstuderende skriver så det er en ren lyst, kan Carrie simpelthen ikke få taget hul på opgaven. Dette ændres dog, da hun beslutter sig for at hun skal skrive et teaterstykke. Snart er der gang i skriveriet, og Carrie står foran sit livs største læseprøve.

Personligt er jeg stor fan af ”Sex and the City”, både som den evigt TV aktuelle serie og også de to biograffilm. Jeg elsker, tøjet, moden, humoren og det evigt pulserende storbyunivers. Jeg må dog med ærgrelse sige, at dette univers ikke er blevet indfanget i bøgerne. Carrie virker temmelig naiv og overfladisk, og handlingen er simpelthen for utroværdig. Dog synes jeg det er vigtigt at understrege at handlingen i bøgerne forgår, før Carrie bliver voksen, så der er altså tale om en 17-årig hovedperson. Med dette in mente vil jeg hovedsageligt anbefale bogen til de yngste kvinder, som sikkert vil få en udmærket læseoplevelse ud af den.

Bogens lyserøde og guldprydede forside er utroligt indbydende og appetitlig, ja jeg fristes til at sige at man kan bruge bogen som et accessory – den vil passe perfekt sammen med det rigtige outfit, som Carrie ville sige. En bog der appellerer til alle chicks med hang til pynt, mode og masser af bling bling.