Sandheden af Peter James

Oprettet: 05.01.1999 - 09:00

Bog: "Sandheden" af Peter James

Susan og Johns tilværelse ændrer sig dramatisk, da de accepterer den gådefulde Sarotzinis tilbud om Susan som rugemoder.

Peter James
1998
Cicero

Susan og John - et ungt amerikansk/engelsk ægtepar - er hovedpersonerne i denne nye "gyser-roman" af Peter James. John har oparbejdet eget computerfirma og Susan er forlagsredaktør. De er frivilligt barnløse og i færd med at købe deres drømmehus i London. Glansbilledet får dog et par alvorlige revner, da John får problemer med investeringerne i sit meget hurtigt ekspanderende firma.

Susan og John træffer en eksotisk finansmand Sarotzini, som lover at redde økonomien i firmaet på betingelse af, at Susan vil være rugemor for Sarotzinis barn. Hvem er denne Sarotzini? og hvad er det for en mærkelig telefonmand, der installerer telefonledninger i Susans og Johns nye hus?

Peter James bygger et satanisk plot op hvor mord og mørke magter ligger og ulmer under den pæne overflade. Jeg kan bedst sammenligne romanen med Levins "Rosemarys baby", som også havde et djævelsk godt sammenskruet plot. Det er en uforpligtende og underholdende gyserroman. Så rigtig god og gysende fornøjelse.

Originally published by Nina Wegner, Litteratursiden.