Original Fransk overraskelse.

Oprettet: 11.05.2014 - 22:51

Bog: "Alex" af Pierre Lemaitre

En ung kvinde bortføres og spærres inde i et bur, og den hårdtprøvede kriminalkommissær Camille Verhoeven sættes på sagen.

Pierre Lemaitre
Elisabeth Ellekjær
2014

Den unge kvinde Alex Prèvost bliver brutalt overfaldet på åben gade og smidt ind i en varevogn. Hendes kidnapper efterlader hende nøgen i et bur svævende over jorden i en forladt fabriksejendom. Dagene går og tiden er ved at rinde ud for hende.

Kriminalkommisær Camille Verhoeven har ingen spor at gå efter; ingen identitet på offeret, ingen savnede og ingen mistænkte.

I takt med at Camille Verhoeven langsomt afdækker den unge kvindes usædvanlige historie, står det klart for ham, at det ikke er noget almindeligt offer, han leder efter. Inden længe bliver det at redde Alex' liv den midste af kriminalkommisærens mange udfordringer.

"Alex" er en bog, hvor det er svært at fortælle mere om handlingen, da man hurtigt får røbet for meget og dermed ødelægger de overraskende elementer. Lige så svært det er, at fortælle om handlingen, lige så svært er det egentligt at gå i detaljer med anmeldelsen. Jeg kan kun sige, at den ikke er som thrillere/krimier er flest. Den er overraskende - og det på en god måde. Jeg har været godt underholdt fra start til slut. Hvis du synes denne anmeldelse er anderledes, så er det intet i forhold til bogen. Læs den selv, så ved du måske hvad, jeg mener... :-)

Jeg giver den 4 stjerner ud af 6 mulige.