Niccolò Ammaniti: Jeg er ikke bange

Oprettet: 13.05.2009 - 15:27

Bog: "Jeg er ikke bange" af Niccolò Ammaniti

Den 9-årige Michele lever en rimelig rolig og god tilværelse sammen med familien i en lille syditaliensk by, men en forfærdelig forbrydelse, der involverer alle voksne i landsbyen, forandrer for al

Niccolò Ammaniti
2004

Niårige Michelle opdager under hans og kammeraternes ekspedition til en forladt landejendom et skjult hul i jorden, hvor en jævnaldrende dreng holdes fanget. Han siger ikke noget til nogen og besøger ham flere gange, og de udvikler en form for venskab. En aften opdager han hemmeligheden bag fangenskabet - og nu er der ingen at fortælle noget til...
Smuk lille bog om venskab og loyalitetskonflikt - og et barsk portræt af det fattige Syditalien. Kan varmt anbefales.

Fra: Bogbrokken