Miriam Toews: De flyvende Troutmans

Oprettet: 16.01.2010 - 17:25

Bog: "De flyvende Troutmans" af Miriam Toews

Hattie forlader Paris for at hjælpe sin nevø og niece, da deres mor bliver psykisk syg. Sammen drager de fra Canada til Californien for at finde børnenes far. Undervejs finder de måske sig selv

Miriam Toews
Ninna Brenøe
Tiderne Skifter

'For en uge siden havde jeg været en ubekymret livsnyder i Lysenes By og havde det mega nice, som Thebes ville have sagt, og nu gik jeg og faldt besvimet om på benzintanke og drak vin direkte af flasken og havde et fiktivt dyr som kæreste og en femtenårig siddende foran bag rattet' (s. 132)
Dette er grundstemningen i Toews' road story. Og det er længe siden, jeg har har haft så skægt under læsningen af en bog. En stjerne allene for nogle vidunderlige replikskift bogen igennem - igen ikke mindst takket være 11-årige Thebes, der er noget helt ud over det sædvanlige!!!

Fra: Bogbrokken