23 nov.09

Mauranius – Arvingen af Patricia C. York

Kommentarer

3 kommentarer
søn, 07/02/2010 - 00:17

Man undres gang på gang, hvor forskelligt man kan se på ting. Har lige ædt Mauranius med hud og hår. Og det eneste hvor mig og Arne er enig, er at bogen kræver en fortsætning, hvilken jeg afventer med stor spænding. Bogen er spændende fra start til slut og man har svært ved at lægge den fra sig.
Stavefejlene er jonok ligesom trykkeriets fejl, da de vel står for korrekturlæsningen, hvilket er lidt synd at lægge forfatteren til last og det gammeldags sprog har jeg ikke fundet frem til.
Hvad har den snak om en trilogi på sig? Er det en egen opfindelse, eller er det sandt? Det vil sige der muligvis er 2 fede bøger mere på vej ? Nice!

AfDorte Gebauer Thomsen
man, 21/12/2009 - 13:06

Bogen bevæger sig i et spændende grænseland mellem krimi og mystik, som få danske forfattere har udforsket. Miriam er et usædvanligt bekendtskab, og læseren bliver revet med på hendes hæsblæsende tour-de-force for at modtage sin mystiske arv. På den ene side er hun en ganske almindelig århus-pige, men så alligevel ikke...(!) Jeg glæder mig meget til næste bind, og til nye oplevelser med Miriam. Èn ting kan man være sikker på; det bliver bestemt ikke kedeligt - og jeg håber snart at kunne kaste mig over fortsættelsen.

AfBrian Henning
man, 07/12/2009 - 19:41

Heri er jeg slet ikke enig. Synes det er en bog med en spændende historrie der fanger rigtig godt. Det er helt som der står i en anden anmeldelse:
"En bog med spænding og stof til eftertanke"
"Og hvis man hører til dem, som lod sig suge ind i J.K. Rowlings Harry Potter univers og som også slugte
Dan Browns “Da Vinci Mysteriet,” så vil man helt sikkert også lade sig føre med ind i Patricia C. Yorks actionprægede og spændende roman om den verden, vi kender - og mødet med en parallelverden
med overnaturlige kræfter." "Så når nu vintermørket sænker sig, så kan det kun anbefales at tage plads i husets bedste stol, lukke af for alle unødige forstyrrelser og lade sig trække med ind i et nyt og spændende univers, der breder sig over 302 sider, men de er hurtigt læst, for når først man får begyndt, så kan det godt være svært at få stoppet igen."
Af Dorthe Andresen, Lokal-Bladet Budstikken Aabenraa, 11.11.2009
Men ja, der er lidt trykfejl - men det ødelægger så absolut ikke en god historie. Jeg glæder mig til fortsættelsen. Så god læse lyst til alle.

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer