Liebe af Susanne Staun

Oprettet: 28.10.2000 - 08:00

Bog: "Liebe" af Susanne Staun

Krimi - Fanny Fiskes speciale i profilering af seriemordere kalder hende til Tyskland, hvor hele familier tappes for blod af en ukendt morder -  Og her forfølges hun ovenikøbet selv af en jaloux ri

Susanne Staun
2000

Adfærdspsykolog og profileringsekspert, Fanny Fiske træder endnu engang hjælpende til i grumme sager der bl.a. handler om mord og voldtægter. Fanny Fiske er ca. 50, men ser langt yngre ud. Hun er herligt politisk ukorrekt, så for det første drikker hun alt for meget, for det andet forfører hun den ene gifte mand efter den anden og ikke mindst ser hun ud som en 35-årig pga. gentagne ansigtsløfninger og fedtsugninger!

Man kan have mange følelser for Fanny: had, irritation beundring etc. men i hvertfald kan man ikke beskylde konen for at være ligegyldig og kedelig.

Staun skriver også i denne roman hæsblæsende og intelligent. En anmelder (Karin Pedersen) sammenligner "Liebe" med Cornwells kriminalromaner. Det er fornemt selskab at komme i og slet ingen ringe sammenligning for hun skriver rigtig godt, Susanne Staun.

Liebe er den anden bog om Fanny Fiske.

Gyldendal, 2000

Andreas Kommode - 28. oktober 2000