Kaniner til de mindste

Originaludgave: 2003

Lilian Edvall
2003
Forum

Det er svær at finde en bog, der er mere hypet og omtalt en "Kaninen der så gerne ville sove", der udkom for et års tid siden. Det der ikke er mange der fortæller med den bog, er at den kun virker til på de lidt større børn fra omkring 3 år. Tonelejet og forældrenes stemme betyder en masse, men bogen er skrevet ud fra, at børnene rent faktisk kan følge med i fortællingen, og det kan de mindste altså ikke i Carl-Johan Forssen Ehrlin's udgave.

Heldigvis findes der alternativer til godnatbøger, og en af de bedste af slagsen jeg er stødt på, er sjovt nok en bog der hedder stort set det samme, nemlig "Kaninen som ikke ville sove", der udkom for mere end 10 år siden, der står også, at den er til børn fra 3 år, men mine oplevelser med den, er at den er langt mere henvendt til de mindre børn, og den virker i hvert fald på min 2-årige.

Hjemme hos os er kaninen nu bare forbundet med at skulle sove. I tremmesengen ligger en kaninbamse, sutttekluden er en bamse, ja, vi har sågar købt en børnetandbørste formet som en kanin hos Naturebaby