Kald mig prinsesse af Sara Blædel

Oprettet: 13.06.2005 - 12:05

Bog: "Kald mig prinsesse" af Sara Blædel

En række kvinder voldtages af en mand, de har mødt på netdating, Et af ofrene bliver kvalt, og kriminalassistent Louise Rick sættes på sagen, For at fange den anonyme mand opretter hun selv en netd

Sara Blædel
2005

Kunne du tænke dig at få din nattesøvn ødelagt af en god dansk krimi? Kan du lide at læse en velskrevet politiroman, hvor plottet fænger fra først til sidst, og hvor du nervøst sluger kapitel efter kapitel?

Okay – så prøv Sara Blædels nye krimi.

Sara Blædels anden krimi om kriminalassistent Louise Rick er en rigtig grim historie om netdating, som udvikler sig helt galt. På Københavns Politigård får man en anmeldelse om en grov voldtægt, hvor kvinden har mødt sin tilsyneladende så charmerende og opmærksomme kavaler på nettet.

Mandens identitet kan ikke spores, men det viser sig alligevel, at han tidligere har brugt samme fremgangsmåde og efterladt sig dybt traumatiserede kvinder. Efter endnu en voldtægt, hvor det unge offer bliver kvalt i sit eget opkast, intensiverer politiet efterforskningsarbejdet, og Louise Rick må spille meget højt spil og bruge utraditionelle metoder for at komme ind på livet af den nærmest psykopatiske gerningsmand.

Handlingen i "Kald mig prinsesse" er simpelthen spændende, og den er skrevet i et godt og ligefremt sprog, så man vil helst læse den i ét hug. Koblingen af traditionelt politiarbejde og Louise Ricks person og privatliv går op i en højere enhed, som leder tankerne hen på f.eks. en Liza Marklund eller en Anne Holt. Med andre ord en nutidig nordisk krimi, hvor man håber, at forfatteren har stof til mange flere af slagsen. Sara Blædel (født 1964) er journalist og udgav sin første krimi om Louise Rick, "Grønt støv", i 2004.

Læs anbefalingen af Grønt støv
Læs mere om Sara Blædel