Kald mig prinsesse

Oprettet: 28.08.2016 - 17:11

Bog: "Kald mig prinsesse" af Sara Blædel

En række kvinder voldtages af en mand, de har mødt på netdating, Et af ofrene bliver kvalt, og kriminalassistent Louise Rick sættes på sagen, For at fange den anonyme mand opretter hun selv en netd

Sara Blædel
2005

Susanne er en ung, usikker singelpige der leder efter sit livs kærlighed. Måske en ridder der kan frelse hende fra moderens omklamrende indblanding i privatlivet.

Moderen bor i samme opgang som Susanne og der sker ikke ret meget, der forbigår de kritiske øjne. Men Susanne har fundet en ting der ikke kan kontrolleres. Internettet.

På datingsiderne findes han nok, ridderen på den hvide hest, ham der kan frelse hende. Hun bruger meget tid på at surfe rundt mellem alle de andre singler. Her støder hun på Jesper Bjergholdt. Han er den perfekte gentleman, han giver hende den plads hun skal have og de mødes et par gange ude i byen.

Susanne får tillid til ham og invitere ham hjem til middag - det var ikke en god ide.....

Susannes mor finder hende mange timer senere bagbundet, kneblet og voldtaget i soveværelset og Jesper Bjergholdt er langt, langt væk. Ikke engang på datingsiderne kan man finde ham længere.

Louise Rick, som er en af de eneste kvindelige efterforskere bliver sat på sagen, så Susanne har en kvinde at tale med. Hun indleder jagten på, den forsvundne Jesper Bjergholdt, og det er nærmest en umulig opgave lige indtil Louise får en farlig men durkdreven ide.

Denne roman er efterfølgeren af "grønt støv" og det er en fremragende en af slagsen. Sara Blædel skriver levende, underholdende og realistisk. Man bliver helt revet med af historien og der er ikke et kedelig øjeblik i "kald mig prinsesse"

Historien er en fin sammenblanding af kriminalsag, Louise Ricks privatliv og den sammenholdet der er mellem de to perleveninder Louise og Camilla Lind. Det er en genial vinkel at veninden skriver for det største dagblad i DK. En politiefterforsker og en journalist - det kan kun gå galt...

Kan klart anbefale romanen og kaster mig over den næste i rækken.