Jakob Ejersbo: Revolution

Oprettet: 16.01.2010 - 17:32

Bog: "Revolution : fortællinger" af Jakob Ejersbo

Indhold: Punk afrique ; Baby Naseen ; Uhuru Peak ; Værtinde ; Slangens vej ; Ramadan ekspres ; Nattevagt, Helsinki ; O.k. international ; Nyumba ya Mungu

Jakob Ejersbo

Fremragende, fremragende, fremragende!
De ni fortællinger med omdrejningspunkt i Tanzania - med afstikkere til Grønland, Chicago og Helsinki - giver i mine øjne Ejersbos bog en kommende klassikerstatus. Knivskarpe portrætter af både personer og samfund og med betragtninger om menneskelivenes indretning, der bare sidder i øjet hver gang.
Jeg kan ikke udpege nogen af fortællingerne som den eller de centrale, da de hver især udfylder en meningsfuld plads i bogen i fint samspil med de andre. Indtil videre 2009's danske bog!

Fra: Bogbrokken